י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תפס צד

אסטוניה: שר בקבינט התפטר לאחר שכינה את ג'ו ביידן ובנו 'מושחתים'

שר בקבינט האסטוני פרש אחרי שכינה את המועמד הדמוקרטי המנצח ג'ו ביידן ואת בנו כ'מושחתים' | נשיא אסטוניה ושר החוץ גינו את הדברים וכינו אותם כ'מטורפים'

אסטוניה: שר בקבינט התפטר לאחר שכינה את ג'ו ביידן ובנו 'מושחתים'
אסטוניה צילום: אנה קפלן/פלאש90

שר בקבינט האסטוני עזב את תפקידו לאחר שקרא לנשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן ובנו האנטר ביידן 'מושחתים'. שר הפנים הימני הקיצוני של אסטוניה, מרט הלם, פרש ביום שני, בעוד שבנו מרטין ניצל מהצבעת אי אמון ונשאר בממשלה, לאחר ששניהם ספגו אש מצד שותפים לקואליציה על הביקורת על משפחת ביידן.

אסטוניה, חברת נאט"ו הגובלת ברוסיה, נהנית מהברית שלה עם ארצות הברית כקו ההגנה הראשון שלה. פוליטיקאים מהקואליציה של ראש הממשלה, ג'ורי רטאס, הוקיעו את דבריהם של מארט הלמס ובנו מרטין, ואמרו שהם עלולים לסכן את ביטחונה של אסטוניה.

הלם הצעיר ירש את אביו השנה כמנהיג מפלגתם ERKE הפופוליסטית. אביו עדיין מכהן כסגן מנהיג המפלגה. "זה רק שערורייה חסרת בסיס שנועדה להפיל את הממשלה", אמר הלם הצעיר בפרלמנט ביום שני.

בראיון לרדיו ביום ראשון אמר הלם הבכור כי הוא מאמין שביידן ובנו האנטר מושחתים. בנוסף, הלם הצעיר אמר כי ניצחונו של ביידן בבחירות לנשיאות ארצות הברית הוא "מושחת".

רטאס גינה את דברי שני השרים, וכך גם נשיא אסטוניה, קרסטי קלג'ולייד. שר החוץ אורמאס ריינסלו כינה את הדברים 'מטורפים', ואילו שר הביטחון ג'ורי לואיק אמר שהם 'מסוכנים לביטחון של כולנו'.

כזכור נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שנוצח על ידי ביידן בבחירות בשבוע שעבר, האשים את ביידן ובנו האנטר במהלכים עסקיים לא מוסריים בסין ובאוקראינה. אך לא הוכחו שום ראיות התומכות בטענות אלה, וביידן כינה אותן כוזבות ומופרכות.

אסטוניה בחירות לנשיאות ארה"ב 2020 ג'ו ביידן פרישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד