י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מי כן יקבל?

סגן השר קיש מצהיר: "לא יהיה חיסון לכולם"

על רקע הודעתה של חברת 'פייזר' על חיסון באופק, והדרמה אמש במטרה להסדיר את הגעתו לישראל.  סגן שר הבריאות טוען כי:"צעירים יוכלו לקחת את הסיכון, נתמקד באוכלוסיות בסיכון"

סגן השר קיש מצהיר: "לא יהיה חיסון לכולם"
ח"כ יואב קיש צילום: עדיינה וולמן \ דוברות הכנסת
על רקע הדיווחים לפיהם רה"מ מעורב במגעים מול חברות התרופות האמרקיניות במטרה להסדיר לישראל קדימה ברכישת החיסונים לקורונה, אומר היום סגן שר הבריאות, יואב קיש, כי כבר עכשיו ברור שלא יהיו מספיק חיסונים לכולם. לדבריו, "אפשר לקחת את הסיכון", ולא לספק את החיסון לצעירים אלא רק לאוכלוסיות בסיכון.

נכון לעכשיו, גם ייצרניות החיסונים שנראה כי הן מגיעות ראשונות לישורת האחרונה ומצליחות להתקדם לקראת הפקת החיסון, מבהירות שהמלאי שייצרו יהיה מוגבל והחיסונים שאותם ייצרו החברות - בעיקר פייזר ומודרנה - יינתנו תחילה לארה"ב ולאנגליה ורק לאחר מכן למדינות אחרות. מאחר ומדובר במנה כפולה לכל אזרח, יש צורך במאות מיליוני חיסונים רק למדינות אלו בלבד. במקביל, החיסון הישראלי מתוצרת המכון הביולוגי, גם אם יצליח - הרי שהוא יהיה מוכן לייצור רק לקראת סוף הקיץ הקרוב.

הבוקר התייחס לנושא סגן שר הבריאות יואב קיש, ובראיון שנערך עמו ב'כאן ב'', הבהיר שלא יהיה חיסון לכל האוכלוסייה. לדבריו, החיסונים יתנו רק לאוכלוסיות בסיכון ולצוותי רפואה, ואילו הצעירים - אפשר לקחת את הסיכון שגם אם יחלו הם לא יפגעו.

"אנחנו כבר יודעים את ההשפעה של קורונה על אנשים בריאים וצעירים", אמר קיש והבהיר ש"אפשר לקחת את הסיכון. ההסתכלות של החברות היא לראות כמה אוכלוסיית סיכון יש לכל מדינה ולתת לפי זה".

קורונה יואב קיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד