י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סקר דיירקט פולס

מפתיע: ליברמן מזנק; הליכוד מצמצם פער במאבק מול בנט

נתון המפתיע בסקר המתפרסם הבוקר היא נסיקתו של ליברמן ל 9 מנדטים, למרות זאת עדיין ניתן כאמור להקים בבטחה קואליציית ימין - חרדים, ללא המנדטים של ישראל ביתנו. מנגד התרחקותו של בנט מחבריו לגוש הימין מעמידה בסימן שאלה היתכנות לקואליציה עתידית

מפתיע: ליברמן מזנק; הליכוד מצמצם פער במאבק מול בנט
מליאת הכנסת צילום: דוברות הכנסת

ריח של בחירות באוויר, החריקות בקואליציה המקרטעת של הליכוד וכחול לבן נשמעות כל הזמן, נוספו לכך חריקות צורמניות בתוך כחול לבן עצמה, כשמעל כל זה מרחף משבר התקציב.

על פי סקר מיוחד שפורסם הבוקר (רביעי) על ידי מכון הסקרים 'דיירקט פולס' נמשכת המגמה של ממשלת ימין יציבה וחזקה ללא הזדקקות לליברמן ושיגעונותיו.

מנתוני הסקר עולה כי מפלגת הליכוד מתחזקת מעט ומייצבת עצמה ל 30 מנדטים, על חשבונו של בנט שיורד חזרה ומקבל 'רק' 20 מנדטים, כאשר ימינה היא המפלגה השנייה בגודלה. המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה מקבלות כל אחת 8 מנדטים. 

סך המנדטים עד כה, 66 מנדטים לגוש הימין חרדים ללא ליברמן והזיותיו.

בגוש השמאל ערבים, המפלגה הגדולה ביותר היא יש עתיד ושותפתה תלם, עם 18 מנדטים, המפלגה השנייה בגדולה באופוזיציה תהיה הרשימה הערבית המשותפת עם 13 מנדטים, בני גנץ המושיע של גוש המרכז שמאל מתרסק ל-9 מנדטים בלבד, סוגרת את הרשימה מפלגת מרצ עם 5 מנדטים בלבד.

סך המנדטים לגוש השמאל ערבים, 45 בלבד.

הנתון המפתיע בסקר היא נסיקתו של ליברמן ל 9 מנדטים, למרות זאת עדיין ניתן כאמור להקים בבטחה קואליציית ימין חרדים, ללא 9 המנדטים של ישראל ביתנו.

ובעוד בליכוד רועדים מנסיקתה של מפלגתו של היורש נפתלי בנט, כאשר זה האחרון פותח חזית מול החרדים ומגדיל את הקרע מול הליכוד. כך שלמרות שבסקרים האחרונים עולה בעקביות האופציה של ממשלת ימין ללא ליברמן, התרחקותו של בנט מחבריו לגוש הימין מעמידה בסימן שאלה היתכנות לקואליציה עתידית.

מפלגת דרך ארץ של הנדל והאוזר, הבית היהודי, גשר, ועוצמה יהודית אינן עוברות את אחוז החסימה, כמו גם מפלגת העבודה הוותיקה מתרסקת סופית ומקבל בסקר רק אחוז וחצי מסך הקולות, מה שמותיר אותה מתחת לאחוז החסימה.

הסקר נערך בקרב 710 נדגמים, ומעבר לנתונים שהובאו מעלה 13.5 מהנשאלים התלבטו ולא ידעו לענות על נטייתם הפוליטית.

סקרים בחירות מכון הסקרים דיירקט פולס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד