י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יוצאת לעקיפה

מרוץ צמוד? רוסיה הודיעה על יעילות גבוהה משל פייזר לחיסון שפיתחה

'פייזר' הודיעה על יעילות של 90% לחיסון שבפיתוחה ורוסיה מיהרה להודיע כי החיסון שהיא מפתחת מגלה 92% יעילות. אז למה הבורסה לא זינקה?

מרוץ צמוד? רוסיה הודיעה על יעילות גבוהה משל פייזר לחיסון שפיתחה
אילוסטרציה צילום: pexels

ושוב זה קורה: רוסיה של פוטין מצהירה כי החיסון שהיא מפתחת 'ספוטניק 5' מגלה 92 אחוזי יעילות, מעט יותר מהחיסון של 'פייזר', שעל פי הצהרת החברה יעיל ב90% מהמקרים, אולם נראה כי העולם לא מתרגש לשמע ההצהרות הרוסיות, שכן בורסות העולם שזינקו לאחר הודעת פייזר, לא התרשמו מההודעה על החיסון הרוסי.

על פי הדיווח, רוסיה הצהירה כי החיסון המקומי לקורונה הוכח כיעיל ב-92% לנוכח תוצאות הביניים של השלב השלישי. לדבריה, שלב זה נוסה על יותר מ-16 אלף משתתפים, ומפתחי החיסון אף הוסיפו כי לא התגלו תופעות לוואי בקרב אלו שנוסה עליהם. בנוסף, החיסון נוסה גם על עשרת אלפים בני אדם המוגדרים בסיכון גבוה.

מנגד, המומחים מטילים ספק בטוהר הניסוי הרוסי. עד כה לא פורסם פרוטוקול הניסוי וכן נתונים מאומתים על מספר הנסיינים, גילם, מינם, מחלות הרקע שהם סובלים מהן – כל אלו לא ידועים. אי הבהירות מביא לספקנות גבוהה ביחס לחיסון הרוסי. רבים חשים כי ברוסיה כמו ברוסיה, פוטין הורה לפתח חיסון והמדענים הבינו כי זה מה שהם אמורים לעשות, להשיג תוצאה מהירה ויהי מה, והמהירות באה על חשבון מבדקי הבטיחות ומידת היעילות של החיסון.

עם זאת, נזכיר כי דווקא מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין הצהיר לאחרונה כי ביקש לקבל את החיסון שפותח בשיתוף פעולה עם שלוחת הדסה במוסקבה, אלא שגילו המתקדם לא אפשר לו להשתתף בניסוי. הוא הבטיח כי החיסון בטוח לשימוש, לאחר שבחן לעומק את החומרים ממנו הוא עשוי. עם זאת רוטשטיין לא ידע לספר על מידת יעילותו של החיסון הרוסי, מה שלא הפריע לו לגלות כי הדסה הזמינה יותר ממיליון מנות מהחיסון הרוסי

קורונה חיסון לקורונה רוסיה חברת פייזר פרופסור רוטשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד