ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

ורפואה קרוב לבוא: נחנך מוקד שבת ייחודי ובלעדי למאוחדת ברמה ד' בבית שמש

כקופה המובילה בעיר בקרב הציבור החרדי, חנכה מאוחדת את מוקד השבת הראשוני בשכונת רמה ד' החדשה, בהשתתפותם של רבני השכונה, ח"כ הרב ישראל אייכלר וכן ראשי מאוחדת – מנהל המחוז וסגנו, מנהלת המרחב, מנהלי המגזר החרדי ומנהלי השיווק של מאוחדת

ורפואה קרוב לבוא: נחנך מוקד שבת ייחודי ובלעדי למאוחדת ברמה ד' בבית שמש
המוקד הייחודי בבית שמש צילום: שלומי כהן

במעמד רבני השכונה, אישי ציבור ועסקני השכונה, נערך ביום ראשון השבוע טקס מרגש לרגל פתיחת מוקד השבת של מאוחדת בשכונת רמב"ש ד', מוקד שבת שמביא בשורה לשכונה שזה עתה החלה להתאכלס, ולמרות שמדובר רק בשלבי אכלוס ראשונים במאוחדת כקופה המובילה בציבור החרדי הבינה כי לא ניתן להשאיר את המשפחות הראשונות בשכונה ללא מענה רפואי בשבתות, וכך יצאה לדרך הקמתו של מוקד השבת.

את הטקס כיבדו רבני השכונה ובראשם רב השכונה הגאון רבי ראובן גראס שליט"א ששיבח את היוזמה החשובה של מאוחדת לבוא לקראת תושבי השכונה, באומרו כי נאמר "שבת היא מלזעוק ורפואה קרובה לבוא", הווי אומר ששבת עצמה היא סגולה לרפואה, אבל למען הרוגע הנפשי של תושבי השכונה שמרוחקת משאר שכונות העיר, חשוב שבעתיים הקמתו של מוקד שבת, שכל משפחה יודעת כי בזמן אמת יש להם כתובת.

את הטקס הנחה בטוב טעם הרב יהודה לוי מנהל השיווק במחוז ירושלים שהזמין את ח"כ הרב ישראל אייכלר להשמיע דברי פתיחה וברכה.

ח"כ הרב ישראל אייכלר התפעל מההערכות המוקדמת והמקצועיות של מאוחדת שהייתה הראשונה להקמת מרפאה ומוקד שבת עם מיטב הרופאים והמומחים המעניקים שירותי רפואה מתקדמים עבור תושבי השכונה החדשה כבכל השכונות בבית שמש.

ראשת העיר ד"ר עליזה בלוך הגיע אף היא לסיור במוקד השבת החדש בשכונה, וכן באה לעקוב אחר בניית המרפאה המיוחדת ברמה ד של מאוחדת שתיפתח בימים הקרובים. ראשת העיר נכנסה לתוך המבנה הנייד של מאוחדת שם הוקם מוקד השבת ופגשה את הצוות המקצועי הרפואי.

"אני מצדיעה לכם אנשי מאוחדת גם על היצירתיות שאתם מביאים לעיר ועל כך שאתם הראשונים למצוא פתרונות לכל אזור ושכונה, לא לחינם אתם קופת החולים הגדולה בעיר עם הפריסה רחבה ביותר של שרותי הרפואה, אני מתרגשת לבוא ולחנוך את מוקד השבת ולראות את היעילות שלכם בשכונה חדשה שזה עתה מתאכלסת, אני בטוחה שתמשיכו כך בכל שכונה חדשה שנבנה בעיר, תמשיכו להיות הראשונים בהובלת שרותי הרפואה", אמרה ראשת העיר.

את הטקס כיבדו נציגי מאוחדת מנהל מחוז ירושלים מר עופר משולם, סגן מנהל המחוז מר עופר שם טוב, מנהל המגזר החרדי הרב משה ברים, מנהל השיווק המחוזי הרב יהודה לוי, מנהלת המרחב הגב' רבקי בר עזר, אחראי קהילות ומגזרים ר' דודי שוורץ, מנהל קשרי קהילה הרב אלתר הורביץ.


בטקס החניכה • קרדיט: שלומי כהן

נציגי מאוחדת שהגיעו לטקס זכו להערכה מרובה מרבני השכונה ועסקניה, כל אחד בסגנונו העלה על נס את היוזמה הברוכה של מאחדת עם הפעלת מוקד השבת, והדגישו כי מוקד השבת בשכונה חרדית הוא חלק בלתי נפרד מהמרקם השכונתי, ולכך חשוב ונכון שמאוחדת קפצה למים עם הקמת מוקד השבת בשכונה, דבר שיש בו אמירה ברורה ביותר לעתיד השכונה.

אכן, החל מהשבת שעברה הפעילה מאוחדת מוקד שבת מוקד ייחודי בשכונת רמה ד'. המוקד שאויש ע"י רופא ואח, יהיה פתוח בליל שבת החל מהשעה 18:00 ועד השעה 20:00 ובשבת ביום בין השעות 12:00 ל-14:00. המוקד החדש בשכונה רמה ד' מצטרף לשישה מוקדי השבת שמאוחדת מפעילה בעיר בית שמש.

במאוחדת מציינים שבשל העובדה ששכונה רמה ד' הינה שכונה חדשה והאיכלוס טרם הסתיים, הפעלת מוקד שבת בשכונה הינו הכרח המציאות ומאוחדת הינה הקופה הראשונה שמפעילה מוקד שבת בשכונה, ולכך הביאו לשכונה טנדר המשמש כמוקד שבת נייד, ובו יש גם את מיטב מכשירי הרפואה לרשות הציבור.

בנוסף כחלק מהרחבת היקף הפעילות של מאוחדת ברמה ד' בבית שמש, מונה בימים אלו מנהל קשרי קהילה חדש, תושב השכונה ר' שמואל שטרן, אשר כמיטב המסורת של מנהלי קשרי הקהילה של מאוחדת, יעניק ללקוחות מאוחדת בשכונה מענה מקצועי וזמינות בכל ימות השבוע ובכל שעות היום.

מוקד השבת של מאוחדת הוא חלק מהתנופה שבמאוחדת מתכוונים להביא לשכונה, וכחלק מהרחבת פריסת המרפאות, פותחת מאוחדת בימים הקרובים מרפאה בשכונת רמה ד' החדשה, שתספק לתושבי השכונה את מיטב שירותי הרפואה הראשונית, עם מיטב רופאי המשפחה, רופאי ילדים, אחיות, שירותי מעבדה אדמיניסטרציה ועוד.

שכונת רמה ד'1 בבית שמש, אומנם החלה להתאכלס בחודשים האחרונים ומאות משפחות כבר עברו להתגורר בה. אולם העובדה ששטחי המסחר הגדולים עדיין לא נבנו בשכונה, יצרו בעיה עבור מאוחדת, שכן לטובת תושבי השכונה, יש צורך במרפאה גדולה הממוקמת באחד משטחי המסחר הגדולים, בכדי להעניק לתושבי השכונה את מכלול השירותים הרפואיים.

בהנהלת מחוז ירושלים במאוחדת הוחלט כי אמנם לטווח הארוך יוקם מרכז רפואי גדול ורחב ידיים, אך גם לטווח הקצר המרפאה החדשה תספק שירותי רפואה מקצועיים ומתקדמים באופן מיידי. לכן, החליטה מאוחדת לצאת בהשקעה גדולה, לטובת תושבי השכונה, באחד השטחים שכבר הוקמו, כאשר במקביל החלו ההכנות להקמתו של המרכז הרפואי הגדול, שיפתח אי"ה במרכז המסחרי בלב השכונה הנבנה בימים אלו, ובו יורחבו באופן משמעותי השירותים הרפואיים.

מנהלת מרחב בית שמש הגב' ר' בר עזר מספרת: "במאוחדת לא חוסכים במאמצים בכדי שתושבי השכונה החדשה יקבלו את שירותי הרפואה הטובים ביותר, באופן מיידי, מבלי שייאלצו לנדוד לשכונות אחרות. מדובר במהלך ייחודי ומיוחד, אשר נותן מענה גם לטווח הקצר, ללא פגיעה כלל במענה הטוב ביותר לטווח ארוך. הנהלת מאוחדת רואה לנגד עיניה רק את טובת מבוטחיה".

 

 

קופת חולים מאוחדת מאוחדת שירותי בריאות מאוחדת רמת בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד