י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"השמצות אישיות"

השר כ"ץ למנדלבליט: יועמ"ש המשרד הדליף ותדרך נגדי עיתונאים

דרישה חריגה מצידו של השר ישראל כ"ץ: שר האוצר דורש מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לזמן לבירור את היועמ"ש של משרד האוצר, לאחר שזה, לטענת כ"ץ, הדליף מתוך קבינט הקורונה ואף תדרך נגדו | היועמ"ש מנדלבליט: השניים ילבנו את העניינים ביניהם

השר כ"ץ למנדלבליט: יועמ"ש המשרד הדליף ותדרך נגדי עיתונאים
נתניהו וכץ מסתודדים במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר האוצר ישראל כ"ץ פנה לפני מספר ימים ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בדרישה לפעול נגד בכיר במשרדו שלטענתו הדליף חומרים מתוך ישיבת קבינט הקורונה ואף תדרך נגדו עיתונאים בכירים.

לטענת כ"ץ, מי שעומד מאחורי ההדלפות והתדרוכים, הוא לא אחר מאשר היועץ המשפטי של משרד האוצר אסי מסינג. על פי דיווח של של העיתונאי ירון אברהם, כ"ץ פנה למנדלבליט כשהוא מצויד בצילומי מסך בהם נראה מסינג מתכתב עם גורם בכיר במשרד האוצר.

באותה התכתבות, כך על פי דיווח באתר 'n12' נראה מסינג מדליף חומרים היישר מישיבת קבינט הקורונה בו הוא נוהג להשתתף מתוקף תפקידו במשרד האוצר. כעת, דורש השר כ"ץ, כי מנדלבליט יזמן את מסינג לבירור העניין, ובמידת הצורך יפתח בהליכים נגדו.

במשרד האוצר אישרו את הפרטים. מטעמו של כץ נמסר כי אכן שר האוצר התלונן בפני היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על כך שהיועמ"ש של המשרד הדליף חומרים מתוך ישיבת קבינט הקורונה, המלווים בהשמצות אישיות נגדו. כץ ציין כי קיים תיעוד לגבי המעשה.

השר כץ ביקש מהיועץ המשפטי לממשלה לפעול לפי שיקול דעתו כדי לטפל בתופעה החמורה הזאת לדבריו.

בתוך כך, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מבהיר כי שוחח מסינג וסיכם איתו שילבן את העניינים מול השר כץ. "במסגרת שיחה שיזם לפני כשבוע היועץ המשפטי לממשלה בעניינים מקצועיים שונים עם שר האוצר", נמסר מטעמו של מנדלבליט, "העלה השר גם טענה בדבר תדרוך פסול שקיים כביכול היועץ המשפטי של משרד האוצר עם עיתונאי".

לטענת מנדלבליט, כץ ציין כי בידיו צילום מסך המבסס את טענתו. היועץ המשפטי לממשלה הדגיש כי טענת השר לא נגעה להעברת מידע מדיוני קבינט הקורונה.

מנדלבליט הבהיר, כי לאחר שדבר קיומה של הטענה נודע ליועץ המשפטי של משרד האוצר, הוא פנה בעצמו ביום ראשון האחרון אל היועץ המשפטי לממשלה וביקש להבהיר את הדברים. בין היתר טען, כי לא היו דברים מעולם, כי לא פנה כלל אל אותו עיתונאי וכי לא תדרך נגד השר הממונה.

בסוף אותה שיחה ולאור ההבהרות, סיכמו היועץ המשפטי לממשלה והיועץ המשפטי למשרד האוצר כי האחרון יקיים שיחה עם השר לשם ליבון העניין, ובכך ימוצה הטיפול בעניין. הדבר לא בוצע עד עתה עקב שהייתו של שר האוצר בבידוד.

 

 

ישראל כץ משרד האוצר היועץ המשפטי לממשלה הדלפות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד