י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא ממהרים להתרגש

מדען אנגלי: 'כל מה שיש לנו זו כותרת מפייזר'

בעוד בעולם מביעים שמחה לאור התוצאות שמדווחות עליהן החברות 'פייזר' ו'מודרנה', יש מי שלא ממהר להתלהב. כמה מומחים טוענים כי הם מצפים למידע קונקרטי יותר מהחברות – שכרגע לא מתפרסם

מדען אנגלי: 'כל מה שיש לנו זו כותרת מפייזר'
תרופות. אילוסטרציה צילום: pixabay

השמחה היתה מוקדמת? בעוד בעולם כולו – וגם בישראל - נשמעות צהלות שמחה נוכח התוצאות עליהן מצהירות החברות 'פייזר' ו'מודרנה' לפיהן הניסוי בבני אדם הולך ומסתמן כהצלחה, יש מי שלא ממהר להתרגש. מספר מומחים שהתראיינו היום סבורים שנכון לעכשיו, בהיעדר מידע פרטני מצד החברות, מוקדם עדיין לטפח ציפיות.

"כמדען, הייתי רוצה לראות מידע קונקרטי מהניסוי הקליני כדי באמת לדעת כיצד לפרש את התוצאות", אמר אליאסגר קיי סיילם, יושב ראש המחלקה למדעי הרוקחות באוניברסיטת איווה בראיון ל"נשיונל ג'יאוגרפיק". לדבריו, החברה לא חשפה עדיין מידע נחוץ כמו על אילו קבוצות דמוגרפיות הוא מגן ובכלל, באיזו רמה היה הנגיף שבו נעשה שימוש בדרך להפקת החיסון, וזאת בשל שינויי המוטציות שעבר הנגיף מאז הפציע לפני קרוב לשנה.

מדען אחר ציין אף הוא שהמחסור במידע מטריד אותו. "המחסור במידע מאוד מדאיג", אמר פרופ' פיטר דושי, מבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת מרילנד. לדבריו, "כל מה שיש לנו עכשיו זו כותרת מ'פייזר'".

מנגד, בעולם לא מחכים לתוצאות ושם מביעים אמון בהצהרותיהן של החברות, ונראה שהמחסור במידע לא מציק לממשלות השונות שמאז הפרסומים האחרונים עסוקות במרדף אחר החברות, במטרה לחתום על הסכמי רכש ברגע שהחיסון יהפוך למוצר על המדף. הדבר בא לידי ביטוי בעיקר במניות של החברות שזינקו לגבהים מאז הצהירו על התקדמותן בדרך להפקת החיסון.

 

קורונה פייזר חברת מודרנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד