י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"חוששת מיום שישי השחור"

סיפור מטלטל: הילדים המחונכים ביותר בחיידר התגלו כגויים גמורים

המשפיע רבי יואלי ראטה מביא השבוע סיפור מטלטל שהגיע לאוזניו על מלמד שהופתע לראות כי ילדיה של גיורת הם הטובים ומחונכים בחיידר. כשנגש לשאול אותה על ילדיה, פרצה האם בבכי וספרה לו על החשש הגדול שעומד בפניה • "בעוד כמה שנים יגיע היום, 'יום שישי השחור"

סיפור מטלטל: הילדים המחונכים ביותר בחיידר התגלו כגויים גמורים
ילד חרדי צילום: דוד כהן, פלאש 90

"ניגש אלי אברך ומספר לי סיפור נורא" פתח השבוע המשפיע הרב יואל ראטה, ראש ישיבת תפארת התורה ברסלב בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין, בסיפור מטלטל שהכה גלים בארה"ב החרדית, והוא מובא כעת ב'בחדרי חרדים'.

רבי יואלי סיפר לתלמידיו את אשר סיפר לו בעל המעשה: "אני מלמד בתלמוד תורה מסוים, ויש משפחה ששולחת את ילדיה אל התלמוד תורה שלנו, כבר לימדתי כמה וכמה מילדיה והמשפחה הזאת - פלא עצום - הילדים הם מחונכים ביותר, בקיצור ילדים טובים".

המלמד המשיך וסיפר: "מדובר בילדים שכיף וזכות בשבילי להיות המלמד שלהם. חשבתי שוב ושוב מה יכול להיות הזכות של ההורים שזכו לכאלו ילדים טובים? החלטתי שכשאפגוש את אחד מהורי הילדים אשאל אותה לפשר הדבר. פליאתי התעצמה שבעתיים, כשגיליתי כי אם המשפחה גיורת, וכמה שקשה ומורכב תמיד להורים בענייני חינוך, על אחת כמה וכמה קשה כשמדובר בגרים".

"וכך עברה לה שנה ועוד שנה עוד ילד מהמשפחה נכנס ללמוד אצלי ועוד ילד, ופליאתי רק הולכת וגוברת וגוברת. עד שביום אחד, הגיעה האמא בעצמה לתלמוד תורה לצורך כלשהו".

"ניגשתי אליה", מספר המלמד, "ואמרתי לה שיש לי שאלה שכבר מנקרת בראשי זה כמה שנים, ואני חייב לשאול אותה לפשר הדבר, העליתי בפניה את העניין, ילדים כאלה מתוקים ומחונכים ובזהירות ועדינות השחלתי, ועוד הרי אתם גרים... היא עמדה מולי נדהמת ומרוגשת".

לאחר כמה רגעים פתחה האמא וספרה את סיפור חייה, "התגיירתי לפני כמה שנים, הילד הגדול שלי היה בן 3 והקטן היה בן חצי שנה, כידוע בהלכה, אי אפשר לגייר ילד. אמנם הם מחונכים אבל יהודים הם לא, אמרה האמא ופרצה בבכי".

"בעוד כמה שנים יגיע היום, 'יום שישי השחור' כמו שאני נוהגת לקרוא לו, היום לפני בר המצווה של בני בכורי, אנחנו הולכים להכניס אותו לחדר סגור ולספר לו שהוא בכלל לא נקרא יהודי ולתת לו את ההחלטה, האם הוא רוצה להיות יהודי, או חס וחלילה להמשיך להיות גוי, מהיום הזה אני לחוצה כל חיי אני לא רק לחוצה אני רועדת" אמרה האמא כשהיא נשנקת מבכי ודמעות.

"את כל חיי עזבתי, את המשפחה, את החברות, את העבודה, את העיר, את הכול עזבתי בשביל היהדות, ואז אני יודעת שבני הולך לשבת שם לבחור בין טוב לרע, להיות יהודי, או חס וחלילה להישאר גוי" אמרה האמא למלמד שמשחזר: עמדתי שם ממול מצומרר כולי, אזרתי אומץ ואמרתי לה אבל עוד לא הבנתי איך כל זה קשור לזכות העצומה שזכיתם לכאלו ילדים מיוחדים? האם מחתה את דמעותיה והסבירה "בדיוק בגלל אותו יום 'שישי שחור' שסיפרתי לך עליו, החלטתי שנעשה את הכול בשביל שהיהדות אצלנו במשפחה תהיה משהו מדהים ומתוק, דבר שאותו הם לעולם לא ירצו ולא יוכלו לעזוב, כל שבת אנחנו יושבים ושרים ועושים הכול שהיהדות תהא הדבר המתוק ביותר עבורם, וכמובן שאנחנו מוסיפים תפילות רותחות על העניין מעומק הלב" סיפרה האמא.

הרב ראטה סיים את הסיפור המטלטל, ואמר כי יש כאן מסר נוקב אמנם, לא כל הילדים הם גרים, אבל בדורנו כל הורה צריך לדעת שהילד או הילדה שלו גדלים, עוד מעט יחגגו להם בר מצווה, והם יצאו לרחובות ואין לאף אחד אחריות שאולי אמנם זה לא יהא רשמי בחדר בדירה סגורה אבל זה יכול להיות גם חבר שיגיע אל הילד וישאל אותו אתה בטוח שאתה רוצה להיות יהודי או שחס וחלילה... לכן עלינו ההורים יש אחריות עצומה על נפשם של הילדים להכניס בהם מתיקות וכיף, אם זה בתורה תפילה או כל דבר אחר בעבודת ה' אפילו שהם לא נולדו להורים גרים.

הרב יואל ראטה גיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 47 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד