כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
שמחה מוקדמת

באמ"ן מסתייגים מהחיסון: "הרבה מכשולים בדרך"

לצד האופוריה השוטפת את העולם מהודעת פייזר על יעילות גבוהה של החיסון, דו"ח של אמ"ן מציג הסתייגויות: קיים חשש ממוטציות של הנגיף ש'יחמקו' מהחיסון

באמ"ן מסתייגים מהחיסון: "הרבה מכשולים בדרך"
חיסון צילום: אילוסטרציה, פלאש 90

רגע לפני שאתם ממהרים לרכוש את מניות ענקית התרופות, שווה לכם לקרוא את הדו"ח שניפק מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה: "קיימים פערים מהותיים בהבנתנו את המחלה עצמה, התגובה החיסונית המתפתחת במהלכה, ובפרט זו המושרית על ידי החיסון לאורך זמן. על כן, בעת הזו, קשה להעריך באופן מושכל כיצד ייראו חיינו ביום שאחרי החיסון, גם אם יעלה שמדובר בחיסון בעל מידת יעילות כמדווח על ידי פייזר. פער משמעותי נוסף נוגע ליכולת הנגיף לעבור שינויים גנטיים (מוטציות) אשר יאפשרו לו "לחמוק" מהחיסונים המפותחים".

ובכלל, מומחי אמ"ן סבורים שהשמחה מוקדמת מדי. "ההודעה שפורסמה נסמכת על נתונים אשר טרם פורסמו וטרם עברו ביקורת עמיתים, וכן אינה מכילה נתונים ברורים המאפשרים לבחון אם מדובר בחיסון אשר מונע הדבקה של המחוסנים (וכפועל יוצא מכך את הדבקת סביבתם), או שמא מדובר בחיסון המונע מחלה בלבד, ובפרט מחלה קשה - נתון שהוא בעל משמעות מכרעת להכלה ולריסון של המגפה".

כמו כן הניחו המומחים כי יארך זמן עד שהחיסון יגיע לשיווק. "על אף הידיעות המעודדות על אודות האפשרות לאישור החיסון לשימוש במתווה 'אישור חירום' עוד במהלך שנת 2020, ראוי לציין כי ניצבים בפני החיסון מספר מכשולים מורכבים בטרם יגיע לשימוש נרחב, וזאת לצד פערי מידע ממשיים, באשר למידת השפעתו על מהלך המגפה בפועל", הבהירו ופירטו.

קיימת בעיה נוספת הנוגעת להובלה ולאחסנה של החיסון, הדורש הקפאה עמוקה. "מדובר בחיסון אשר דורש 'שרשרת קירור' ייחודית - אחסנת והובלת החיסון בהקפאה עמוקה (טמפרטורה של מינוס 70 מעלות) כאשר מחוץ למקפיא, החיסון יכול להישמר בקירור למשך 5 ימים בלבד. לשם כך, תכננה פייזר מכלים ייעודיים להובלה, שמכילים בין 1,000 ל-5,000 מנות חיסון שאותם יש לנצל בפרק זמן זה".

קורונה חיסון לקורונה חברת פייזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד