ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
התקשה לנשום

בצילום בבית החולים התגלה: בוטן בריאות של הילד

פעוט שהתקשה לנשום והעלה חום הובהל לחדר מיון, הרופאים ערכו לו צילום ונדהמו למצוא בוטן שנשאף לריאותיו

בצילום בבית החולים התגלה: בוטן בריאות של הילד
אילוסטרציה צילום: pixabay

הילד אכל בוטנים, אבל אחד מהם נכנס למקום הלא נכון, זה מה שגילו רופאי בית החולים מאיר בכפר סבא, בצילום שערכו לילד בן 4 שהובהל לחדר המיון.

"הפעוט שהינו בריא בדרך כלל הגיע אלינו עם מצוקה נשימתית קשה לאחר שסבל למעלה משבוע מחום, שיעול וקוצר נשימה, ללא הטבה גם לאחר טיפול אנטיביוטי שקיבל בביתו", הסבירה ד"ר דניה טקגי, רופאה בכירה במיון ילדים במרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית.

"בהאזנה לריאות שלו נשמע היה כי אין כניסת אוויר לריאתו השמאלית והוא נשלח לצילום חזה מתוך מחשבה שמדובר בדלקת ריאות. יחד עם זאת, נראתה בצילום כליאת אוויר ברור בריאה השמאלית, שהעלתה את החשד לגוף זר שנשאף. ואכן, מבירור שהמשכנו לעשות עם הוריו התגלה כי בטרם החלו התסמינים, הפעוט אכל בוטנים וחווה אירוע של השתנקות במהלך האכילה", מוסיפה ד"ר טקגי. 

הילד הובהל לחדר הניתוח, שם בפרוצדורה מורכבת חולץ הבוטן שכבר הספיק לגרום לתגובה דלקתית חריפה, מריאותיו של הילד. "התמודדנו עם האתגר של ההרדמה, ההנשמה ופעולת חילוץ הבוטן כולם דרך אותו הצינור".

הרופאים הותירו את הילד למעקב אך הודיעו כי הניתוח עבר בשלום. "לשמחתנו הפרוצדורה עברה בהצלחה וחל שיפור ניכר במצבו של הילד. חשוב לזכור כי עד 40% מהילדים שחווים אירוע של השתנקות עלולים להיות ללא סימפטומים למשך תקופה ולאחריה להתחיל לפתח אותם. לכן חשוב להיות ערניים לסימפטומים המתווספים בימים לאחר אירועים אלו דוגמת חום או שיעול ולהגיע לטיפול רפואי בהקדם האפשרי. לא הכל קורונה ומצבים אלו עלולים להסתיים באסון".

 

ריאות בוטנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד