י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מתוך הבונקר

נסראללה בנאום תוקפני: "טראמפ נפל, נתניהו במצב גרוע"

הסוגיות הבוערות גרסת חיזבאללה: בנאום מדיני ארוך, מנהיג חיזבאללה - נסראללה, מתייחס לכל הנושאים האחרונים שטלטלו את העולם, החל מנפילתו של טראמפ, דרך תקיפה אפשרית קרובה באיראן וכלה במו"מ לשלום בין ישראל ללבנון 

נסראללה בנאום תוקפני: "טראמפ נפל, נתניהו במצב גרוע"
נסראללה נואם צילום: ללא קרדיט

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, מתייחס לראשונה למשא ומתן בין ישראל ללבנון בעניין הגבול הימי ואומר כי כל הדיבורים על כך שהמו"מ הזה הוא הכנה לשיחות שלום או נורמליזציה עם ישראל ריקים מתוכן שאין להגיב עליהן.

נסראללה אמר כי חיזבאללה אמר תמיד שנדרש שיהיה משא ומתן עקיף וטכני שהנושא היחיד בו יהיה שרטוט הגבולות. נסראללה הבהיר עוד כי שרטוט גבולותיה של המדינה הוא אחריות של מוסדותיה ולא של חיזבאללה: "ההתנגדות מחויבת למה שמחליטה המדינה. מחובתה להגן לצד הצבא והעם על הגבולות שלה ואם יש טיפת מים או פיסת אדמה לבנונית כבושה, באחריותה לשחרר את מה שנותר".

לדברי נסראללה, חיזבאללה תמך במאמץ של יו"ר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי, כדי שחברות יבואו להשקיע והכלכלה הלבנונית תרוויח.

מנהיג חיזבאללה הבהיר כי לחיזבאללה יש אמון מלא בנשיא לבנון, מישל עון, האחראי על המשא ומתן בין המדינות. נסראללה הודה שהיה מחלוקת עם עון אחרי שהתברר שיהיו אישים מדיניים במשלחת הלבנונית. אך נסראללה הבהיר כי המחלוקת הזו הושמה בצד והם תומכים לחלוטין בנשיא עון וסבורים כי המשלחת מנהלת את המשא ומתן בצורה זהירה. הוא ייחל כי המשלחת תשיג את מה שמגיע ללבנון: "המשלחת הלבנונית לא נמצאת בעמדת חולשה. אלא בעמדת חוזקה. יש לנו זכויות ואנחנו חזקים ואנחנו צריכים להשיג את הזכויות שלנו מעמדת כוח".

נסראללה ציין כי גם ישראל זקוקה למשא ומתן כיוון שלבנון יכולה למנוע ממנה להשיג את הנפט שהיא רוצה. הוא הוסיף כי אין צורך להגיב על כל מה שמסופר על משא ומתן בין ישראל לבין איראן או למשטר אסד. לדבריו, בעבור חיזבאללה הסוגיה עם ישראל אידיאולוגית והיא רואה בה ישות לא לגיטימית וסרטנית. הוא שב והבהיר כי אין לארגונו בעיה שיתנהל משא ומתן עם ישראל בנושא שרטוט הגבולות או בנושאים של חילופי שבויים והחזרת גופות. אבל לא משא ומתן מדיני.

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, התייחס בנאומו גם לתרגיל הגדול של צה"ל שהתקיים לאחרונה בגבול לבנון וגבול הגולן, ואמר כי התרגיל הזה מראה שחיזבאללה גרם לישראל לעבור מעמדת ההתקפה לעמדת המגננה. הוא ציין בין השאר שצה"ל תרגל אפשרות של חדירת לוחמי חיזבאללה ליישובים ישראליים. נסראללה הוסיף כי ישראל חוששת מאוד לתקוף בלבנון. עוד אמר כי השאיפות של ישראל בשטח מצומצמות והיא עברה לחשוב באופן הגנתי.

בתגובה על תוצאות הבחירות בארצות הברית, אמר כי אין לתלות תקוות גדולות בבחירה של ביידן ושיהיו שינויים משמעותיים במדיניות של ארצות הברית שבדרך כלל בין אם זה דמוקרטים או רפובליקנים מגנה על ישראל ועל העליונות הצבאית שלה. עם זאת אמר כי במישור הרגשי אין ספק שהממשל של טראמפ הוא הממשל האמריקני הגרוע ביותר לדורותיו. לדבריו, ממשל טראמפ הוא הפנים האמיתיות של ארצות הברית שמאופיינים בהתנשאות וחוצפה.

נסראללה אמר כי במהלך התרגיל שנמשך חמישה ימים ולפניו הכוחות של חיזבאללה היו בכוננות - חלק מהכוחות היו בכוננות של מאה אחוז וחלק מהכוחות בכוננות של 75 אחוזים. לדבריו, הישראלים ידעו שאנחנו בכוננות ורצינו שיידעו שהם בכוננות כדי שאם ישראל תעשה מעשה טיפשי, אז אנחנו נגיב במהירות. גם בסוריה ננקטו כל הצעדים כדי שישראל תבין שבעימות העתידי, יהיה מי שיעמוד מולה.

בהתייחס לעסקת השלום של טראמפ ציין כי היא הייתה בנויה על שלוש צלעות: טראמפ, נתניהו ויורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן. לדבריו, עכשיו צלע אחת הלכה ושתי הצלעות האחרות מתנדנדות: "נתניהו נמצא במצב הכי גרוע שלו. בן סלמאן מודאג בייחוד אם ביידן יעמוד במה שהוא הבטיח לפני הבחירות שהוא יעניש אותה". נסראללה הוסיף כי "אני אישית שמח על נפילתו המשפילה של טראמפ".

לגבי האפשרות שבחודשיים האחרונים טראמפ יבצע מהלך צבאי נגד איראן ושלוחותיה, אמר נסראללה כי הכל אפשרי וצריכים להיות ערוכים לתרחיש הגרוע ביותר ולקוות שהחודשיים האלה יעברו בשלום. לדבריו, כל הארגונים והמדינות שחברות במחנה של איראן צריכות להיות זהירות וערוכות לבלום תוקפנות או מעשה טיפשי של ארצות הברית או ישראל בפרק הזמן הזה.

הנאום תורגם לעברית על ידי דסק הערבים של 'כאן 11'.

חסן נסראללה חיזבאללה לבנון ישראל דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד