י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מיידוף הברזילאי

איש העסקים היהודי הסגיר את עצמו לאחר שנה במסתור

איש עסקים יהודי בברזיל העונה לשם ג'ימוביק המואשם בתכנית הונאה רחבת היקף, נעצר לאחר ששהה שנה במסתור | האיש עלה לכותרות עם היעלמותו עם סכום מוערך של 32 מיליון דולר, במה שהיה לתוכנית הפירמידה הגדולה ביותר בדרום אמריקה

איש העסקים היהודי הסגיר את עצמו לאחר שנה במסתור
שוטרים ברזילאיים צילום: נתי שוחט, פלאש90

איש עסקים יהודי ברזילאי הואשם בהונאת משקיעים בסכומים של עשרות מיליוני דולרים, בברזיל השוו אותו ליהודי ברני מיידוף האמריקאי שמרצה עונש מאסר של 150 שנה עבור הונאה של מיליארדים.

האיש נעצר בריו דה ז'ניירו לאחר למעלה משנה שהסתתר. ג'ונאס ג'ימוביק, שהסגיר את עצמו אתמול למשטרת ריו, עלה לכותרות עם היעלמותו עם סכום מוערך של 32 מיליון דולר במה שמכונה תוכנית הפירמידות הגדולה ביותר במדינה בדרום אמריקה.

ג'ימוביק (39), הבעלים של חברת ההשקעות 'ג'יי ג'יי אינווסט', השיק את המיזם הבלתי חוקי לכאורה בקהילה היהודית לאחר שהשתלב שם עם קידום כמה פרויקטים בבתי כנסת, במועדונים, בבתי ספר ובמקומות אחרים. לקוחותיו - כ-3,000 במספר, על פי הדיווחים - כוללים ידוענים וספורטאים ידועים שהאמינו להבטחותיו לרווחים גבוהים.

תכניתו הנכלולית החלה באמצע שנת 2016 בקהילה היהודית - הוא היה משתף תמונות של פקידים, רבנים וחברים ברשתות החברתיות - הוא התרחב במהירות מעבר למעגלים האלה לאחר שאנשים האמינו בו בגלל כל המפורסמים שהשקיעו אצלו.

האיש אוהד כדורגל, ועשה עסקים עם שחקנים בהווה ובעבר. התמונות שלו עם כוכבי כדורגל וסלבריטאי תקשורת הפכו לוויראליות ברשתות החברתיות ועזרו להכפיל את העסק שלו.

על פי משטרת ריו, קיימות תביעות רבות המבקשות החזר כספי, "עם מעצרו, הופסק החיפוש אחר מפעיל הפירמידה הגדול במדינה". אמרה המשטרה בהצהרה.

תוכניתו של מקבילו האמריקאי, ברני מיידוף, בסך 19 מיליארד דולר כללה גם היא הונאת עמותות יהודיות בולטות רבות, שספגו הפסדים גדולים. מיידוף כאמור מרצה עונש של 150 שנה בכלא הפדרלי בצפון קרוליינה.

ג'יימוביק הואשם בעבירות מרמה, בין היתר, ועלול להישפט ל-22 שנות מאסר.

ג'יימוביק גדל בקהילה היהודית של 30,000 איש בריו, למד בבית הספר והשתתף במועדונים ובתנועת נוער. נכסי משפחתו העשירים נעלמו עם מות אביו בשנת 2012 ובעיות התעוררו בחברת ההסעות המשפחתית, כך דווח בתקשורת המקומית.

הונאת מיידוף ברזיל איש עסקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד