י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מומחה לענייני בריאות

נערך לכניסה: ביידן בחר ביועצו היהודי לתפקיד ראש הסגל בבית הלבן

מתעלם מרעשי רקע: בעוד הנשיא טראמפ 'מצייץ' השכם והערב על זיוף תוצאות הבחירות ודרישה לספירה מחודשת, ג'ו ביידן בטוח בניצחונו ומתחיל בסבב המינויים הנדרשים לכניסה לבית המיוחל | ביידן הכריע כי יועצו היהודי הוותיק רון קליין ישמש בתפקיד ראש הסגל בבית הלבן

נערך לכניסה: ביידן בחר ביועצו היהודי לתפקיד ראש הסגל בבית הלבן
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם שלו

ג'ו ביידן בחר ביועצו הוותיק רון קליין כראש המטה שלו, בכך הציב ביידן עוזר עם ניסיון של עשרות שנים בכל ממשלות הנשיאות הדמוקרטיות בבית הלבן.

קליין שימש כראש המטה של ​​ביידן בתקופת כהונתו הראשונה של ברק אובמה, אז ביידן היה סגנו של אובמה, קליין היה ראש המטה של ​​סגן הנשיא אל גור באמצע שנות התשעים והיה יועץ מרכזי בקמפיין ביידן, ותכנן את הכנות הדיון של ביידן ותגובתו לנגיף הקורונה.

ג'ו ביידן אמר בהצהרה: "רון היה לא יסולא בפז עבורי לאורך השנים הרבות שעבדנו יחד, כולל כאשר חילצנו את הכלכלה האמריקאית מאחת ההידרדרות הקשה ביותר בתולדותינו בשנת 2009 ובהמשך ניהל את מצב החירום לבריאות הציבור בשנת 2014".

"הניסיון העמוק והמגוון שלו ויכולתו לעבוד עם אנשים בכל הקשת הפוליטית הם בדיוק מה שאני צריך ברמטכ"ל הבית הלבן כאשר אנו מתמודדים עם רגע המשבר הזה".

רון קליין ראש הסגל החדש של ג'ו ביידן\\צילום: מתוך הטוויטר

קליין, שעבד עם ביידן מאז מסע הבחירות לנשיאות מטעם הדמוקרטים ב-1987, צייץ: "אני עם כבוד מהביטחון של הנשיא הנבחר, ואעניק את כל כולי להוביל צוות מוכשר ומגוון בעידן ביידן-האריס בבית הלבן". הבחירה בקליין מדגישה את המאמץ שממשלת ביידן הנכנסת תשקיע בתגובה לנגיף הקורונה מהיום הראשון.

קליין היה אחראי על ההתפרצות האבולה במהלך 2014 ומילא תפקיד מרכזי בניסוח ויישום תוכנית ההתאוששות הכלכלית של ממשל אובמה בשנת 2009.

זה גם עשוי להפיג כמה חששות בקרב אלו שהתכוננו לקרב על אחת מבחירות הסגל הראשונות והגדולות ביותר שביידן יבצע כשהוא בונה את צוות הבית הלבן שלו.

ראש הסגל הוא בדרך כלל שומר סף של הנשיא, עוסק באסטרטגיה פוליטית וחקיקתית ולעתים קרובות משמש כקשר לגבעת הקפיטול במשא ומתן לחקיקה.

הפרוגרסיבים הביעו חשש שביידן יבחר באחד מראשי הסגל לשעבר שלו: סטיב ריצ'טי, שקיבל ביקורת לגבי עבודתו כלוביסט, או ברוס ריד, שנראה כמתון מדי לאמץ רפורמות של המפלגה. אך אנשים במפלגה רואים בקליין אדם עם ראש פתוח לעבוד איתם על סדרי עדיפויות עליונים כמו שינויי אקלים ובריאות.

ג'ו ביידן הבית הלבן יועץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד