ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
עריפת הראשים במוזמביק

נשיא צרפת: "הטרור האיסלאמיסטי זקוק לתגובה בינלאומית"

עמנואל מקרון נשיא צרפת, הגיב על עריפת הראשים וביתור הגופות במוזמביק ע"י קיצונים איסלאמיים וקרא לעולם לקחת אחריות. לדבריו, "הטרור האיסלאמיסטי הוא איום בינלאומי שזקוק לתגובה בינלאומית"

נשיא צרפת: "הטרור האיסלאמיסטי זקוק לתגובה בינלאומית"
נשיא צרפת מבקר ביירות צילום: מתוך הטוויטר של הנשיא

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי "הטרור האיסלאמיסטי הוא איום בינלאומי שזקוק לתגובה בינלאומית". את הדברים אמר בציוץ אמש ביום רביעי.

דבריו הגיעו כאשר גינה פיגוע שהותיר 50 קורבנות נערפי ראש במוזמביק בסוף השבוע. חמושים איסלאמיסטים חתכו את גופות הקורבנות וחטפו נשים בתקיפה מחרידה במדינה הדרומית באפריקה.

"במוזמביק נערפו ראשם של יותר מ-50 אנשים, נשים נחטפו, כפרים נבזזו ואז הוצתו", כתב מקרון בטוויטר. "הברברים חוטפים דת של שלום כדי לזרוע טרור: הטרור האיסלאמיסטי הוא איום בינלאומי הדורש תגובה בינלאומית".

ההערות האחרונות של מקרון שהתבטאו נגד הטרור האיסלאמיסטי מגיעים בעקבות הרצח של סמואל פאטי - מורה לצרפתית שערפו את ראשו בחודש שעבר - והפכו אותו למטרת כעס בעולם המוסלמי עם הפגנות ענק, ראשו של המורה נערף בגלל שהראה לתלמידיו קריקטורות של הנביא מוחמד, דבר שהכעיס מאד את המוסלמים.

בעקבות הפיגוע, מקרון הכריז על פאטי כ'גיבור' והעניק מחווה ותמיכה למורי צרפת תוך שהוא נשבע להגן על חופש הביטוי. בתגובה, דמותו של מקרון נשרפה במלואה במהלך הפגנות זועמות.

כזכור, במוזמביק נמצאו גופות של קורבנות מבותרים פזורות על קרחת יער ביום שני לאחר שמגרש כדורגל הפך ל"שטח הוצאה להורג" של חמושים איסלאמים.

ההתקפה היא האחרונה בגל גובר של אלימות של ג'יהאדיסטים במוזמביק מצד קיצונים הקשורים לדאעש. ככל הנראה כ-4,000 חמושים נלחמים נגד ממשלת מוזמביק ונגד קבוצות אחרות כאשר האיסלאמיסטים מנסים להקים 'ח'ליפות איסלאמיות' במקומות שנכבשו.

עמנואל מקרון טרור איסלאמי דעאש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד