י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נקודת היציאה של נתניהו

בכירים בסיעות החרדיות: "הכנסת עלולה להתפזר בשבוע הקרוב"

עם תום הגל השני וחזרה איטית לשגרה, נראה כי הרוחות במשכן רק מתלהטות | הקרע הפוליטי וחילוקי הדעות סביב החזרה לשגרה יביאו ככל הנראה, כך לפחות על פי בכירים בסיעות החרדיות, לפיצוץ מתוכנן מראש שיוביל ליציאה לבחירות | בשבוע הבא תהיה נקודת המבחן הראשונה

בכירים בסיעות החרדיות: "הכנסת עלולה להתפזר בשבוע הקרוב"
מליאת הכנסת צילום: דוברות הכנסת

הקרב הפוליטי בין כחול לבן לליכוד שלא פסק לרגע מאז הוקמה ממשלת האחדות מגיע לנקודת הכרעה משמעותית ביותר עם התקרבות לנקודת היציאה הראשונה של נתניהו.

כזכור, בתום המשבר הקודם סביב משבר התקציב ורגע לפני שהכנסת כמעט והתפזרה, חקיקת התקציב נדחתה בשלושה חודשים, ועימו ניתנה לנתניהו שתי תחנות יציאה מהסכם עם גנץ.

נקודת היציאה הראשונה שתאפשר לנתניהו לצאת לבחירות ולא להעביר את ראשות הממשלה לגנץ, תגיע כבר בחודש הבא, ב 23 לדצמבר, אחרי שבשבועות האחרונים הציבו בכחול לבן אולטימטום לליכוד.

על פי הדרישה, בכחול לבן דרשו להראות היתכנות להעברת תקציב המדינה לשנת 2021. ולא, הם ישקלו את צעדיהם, תוך שהם רומזים לאפשרות של פיזור הכנסת וחקיקת חוקים שימנעו מנתניהו להתמודד לראשות הממשלה.

בפועל מזה כשבועיים נמנעו בכחול לבן לפעול נגד נתניהו למרות פקיעת האולטימטום, אך הערכות בסיעות החרדיות הם כי בשבוע הבא הקרב הפוליטי בין בני גנץ לבנימין נתניהו יגיע לכדי פיצוץ.

על פי בכירים בסיעות החרדיות, ״לכחול לבן נמאס מההתנהלות של הליכוד״, לטענתם ״לא מופקע שבשבוע הבא נידרדר לפיזור הכנסת ולהליכה לבחירות לקראת חודש אדר״.

נציין כי גם אתמול היה מונח על הכנסת הצעה לפיזורה, הצעה שהוגשה בידי יש עתיד, אך היא נדחתה בפעם השנייה וככל הנראה היא תעלה שוב להצבעה ביום רביעי הבא. אך אולי הפעם היא אף תעבור.

בחירות ביבי נתניהו חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד