ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
המבחן של ביידן

גורמים בסעודיה: הסכם השלום מתרחק

גורמים סעודיים מתעקשים כי כל עוד המלך סלמאן על כסאו, קשה לראות את הסכם השלום קורה | לדבריהם, כניסתו של ביידן גם היא יכולה רק לתקוע את כל התהליך, וייחסו לאחים המוסלמים ולאיראן - אויבתה של הממלכה, ייבחן ב-7 עיניים

גורמים בסעודיה: הסכם השלום מתרחק
מלך סעודיה סלמן עבד אל עזיז צילום: ויקיפדיה

גורמים סעודיים אומרים כי הסיכוי לנרמול היחסים עם ישראל בפרק הזמן שנותר לטראמפ בבית הלבן אינו גבוה. אותם גורמים מעריכים שיש העדפה כרגע להמתין ולראות מה תהיה המדיניות של ביידן כלפי האזור והאם ילך בעקבות אובמה וינהיג מדיניות יותר פייסנית כלפי האחים המוסלמים ואיראן שמוגדרים כ"אויבי הממלכה".

לדברי אותם גורמים, אם לא תהיה בתקופת ביידן חזית מאוחדת נגד האחים המוסלמים ואיראן כמו שהייתה בזמן טראמפ, קשה לראות את נרמול היחסים עם ישראל מתקרב. את הדברים הללו אמרו הסעודים ל'כאן חדשות'.

החשש שבמצב כזה התגובות בעולם הערבי והאסלאמי נגד סעודיה יהיו קשות במיוחד. המעמד של סעודיה בעולם הערבי והאסלאמי שונה מהמעמד של האמירויות ובחריין, הסבירו אותם גורמים. גם סוגיית הפרות זכויות האדם של המשטר הסעודי עלולה להעיב על היחסים בין וושינגטון לבין ריאד בזמן ביידן. אחד מהגורמים הוסיף כי פרמטר נוסף בהקשר של הנרמול הוא סוגיית המלך סלמאן, שלא מתלהב מהמהלך יתר על המידה: "כל עוד שהמלך סלמאן על כסאו, קשה לראות את זה קורה"

אתמול אמר מלך סעודיה, סלמאן בן עבד אל-עזיז, בנאום שנשא בערב במועצת השורא מרחוק, כי הממלכה ממשיכה לעמוד לצד העם הפלסטיני ושאיפתו להקים מדינה עצמאית שבירתה מזרח ירושלים, בהתאם להחלטות הבינלאומיות, ויוזמת השלום הערבית. המלך הוסיף כי ארצו מסייעת למאמצים החותרים לכונן שלום במזרח התיכון. עוד אמר בנאום כי מדינות האזור עומדות בפני ניסיונות רבים מצד כוחות אזוריים שמנסים לכפות את ההשפעה המדינית שלהם ואת האידיאולוגיה הקיצונית שלהם לטובת האינטרסים שלהם. בהקשר הזה ציין כי תכניתה האזורית של איראן מסוכנת וגם התערבות במדינות האזור ותמיכתה בטרור. הוא קרא לקהילה הבינלאומית לנקוט עמדה תקיפה נגד איראן.

ג'ו ביידן מלך סעודיה הסכם שלום איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד