ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
שבועיים לפני הבחירות

הנכדים של טראמפ עזבו את בית הספר היהודי; ברקוביץ' מכחיש

ג'ארד קושנר ואיוונקה טראמפ הוציאו את ילדיהם מבית ספר היהודי בוושינגטון שבועיים לפני הבחירות | השמועות בנושא רבות, אך חברו הקרוב של ג'ארד קושנר, אבי ברקוביץ' מכחיש וטוען כי לקורונה אין סיבה לעזיבת הילדים

הנכדים של טראמפ עזבו את בית הספר היהודי; ברקוביץ' מכחיש
הנשיא עם חתנו ונכדיו היהודיים צילום: מתוך פייסבוק

עד לשבועיים לפני הבחירות ושלושה שבועות לאחר פרוץ מקרי הקורונה בבית הלבן ובסביבתו, נכדיו של הנשיא טראמפ, ילדי בני הזוג קושנר ואיוואנקה, עוד למדו בבית הספר היהודי 'מילטון גוטסמן' שבוושינגטון. שם הם לומדים מאז שעברו לאזור בשנת 2017 לאחר שדונלד טראמפ, אביה של איוונקה, הפך לנשיא.

אך בשבועיים האחרונים, שלושת ילדיהם עברו לבית ספר אחר, בשם האקדמיה לעברית 'מלווין ג'יי ברמן' בפרברי מרילנד, ב-19 באוקטובר. "הם עזבו את בית הספר", אמר דובר בית הספר מילטון, ביום רביעי בהצהרה לתקשורת.

גורם המקורב למשפחה טוען כי הם עזבו את בית הספר, מכיוון שברמן הציע יותר שיעורים אישיים במהלך המגפה. בפרט לאור כך שג'ארד קושנר אמר באוגוסט, על רקע הדיון הלאומי בשאלה האם על בתי הספר להיפתח מחדש, כי הוא ישלח את ילדיו לבית הספר באופן אישי אם יוכל. ועל פי מה שנראה מאתר בית הספר 'ברמן' המקום מותאם במיוחד למצב הקורונה.

אולם שלושה הורים לילדים מבית הספר מילטון, טוענים בתוקף כי הוצאת הילדים הגיעה לאחר שההורים העלו חשש כי קושנר, חתנו של הנשיא טראמפ ואיוונקה טראמפ, בתו, "נצפו באירועים שאינם תואמים את ההוראות על התרחקות חברתית בשל נגיף הקורונה שדרש בית הספר מילטון מהורי התלמידים". כך דווח האתר JTA.

אחד ההורים אמר כי נקודת השבירה היה הטקס ב-26 בספטמבר בבית הלבן במינוי של איימי קוני בארט לבית המשפט העליון של ארה"ב שהחליפה את השופטת רות בדר גינסבורג ז"ל.

לא דווח כי קושנר ואיוונקה טראמפ היו באירוע, אך לפחות 11 אורחים נבדקו מאוחר יותר ונמצאו עם נגיף הקורונה, כולל הנשיא ואחרים שהזוג נתקל בהם בימים הבאים.

משפחתו של טראמפ התעלמה מההוראות ללבוש מסכות לאורך כל הדיון בקליבלנד בכנס בחירות, והתמונות הראו את איוונקה טראמפ כשהיא צופה בדיון ללא מסכה, והורי הילדים בבית הספר התלוננו על כך.

משפחת קושנר קיבלה הודעה מבית הספר אקדמיית ברמן, כמו שכל ההורים קיבלו, כי הם מבקשים מההורים להקפיד על כללי התרחקות חברתית כולל הגבלת נסיעות בלתי חשובות, חבישת מסכות והימנעות ממקומות שעלולים לגרום להידבקות בנגיף הקורונה.

מנגד, אבי ברקוביץ' מקורבו של ג'ארד קושנר, ושליח הנשיא טראמפ למזרח התיכון, אמר כי הפרסומים על כך לא מדוייקים כלשונו, וכי לקורונה אין קשר לעזיבת הילדים את בית הספר. "הקושנרים מגנים על פרטיות ילדיהם ולא יעסקו ברכילות סרק," אמר. כמו כן לא ידוע אם משפחת קושנר מתכננת להישאר בוושינגטון או לחזור לעיר ניו יורק, כעת, כשג'ו ביידן מסתמן כנשיא הבא.

ג'ארד קושנר דונאלד טראמפ בית ספר יהודי אבי ברקוביץ קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד