י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אש בעיניים

ההמלצה הראשונה של הפרויקטור החדש תהיה סגר שלישי?

מקורבים לפרויקטור החדש פרופ' נחמן אש מגלים כי בניגוד לקודמו הוא מאמין בסגרים. לדבריהם, "נחמן נחוש מאוד וההמלצה הראשונה שלו תהיה: סגר שלישי".

ההמלצה הראשונה של הפרויקטור החדש תהיה סגר שלישי?
פרופ' נחמן אש צילום: יח"צ מכבי

החרדים לא ממש הסתדרו עם פרויקטור הקורונה היוצא פרופ' רוני גמזו, אבל לא בטוח שיאהבו את הסגנון של זה הנכנס, פרופ' נחמן אש. על פי הערכות הוא עתיד להמליץ על סגרים קשוחים ולמנוע את ההקלות הצפויות. אחד ממקוביו אמר ל'ישראל היום' כי ההמלצה הראשונה שלו לקבינט הקורונה צפויה להיות – סגר שלישי, במטרה לשמר את התחלואה הנמוכה ולמנוע עליה מחודשת.

"נחמן נחוש, הוא הגיע עם קו ברור", אמר הגורם שצוטט ב'ישראל היום'. "הוא שונה לא בקצת, אלא ב־180 מעלות מהקו שרוני הוביל".

אש עבד בשבועות האחרונים בצמידות לגמזו ולמעשה הוביל איתו חפיפה מקצועית בשטח. הוא היה שותף לכל הדיונים בתקופה האחרונה אולם ההמלצות שלו יהיו, כך נראה, שונות בתכלית.

"יהיו לו המלצות משמעותיות מאוד בקרוב", העריך הגורם שצפה כי ההמלצה הראשונה תהיה על סגר שלישי. "הוא מאוד מאמין בסגרים - וזה ההפך מרוני. הוא שמרן במובן הזה ומאמין שזה הפתרון, מאמין שאין מנוס מסגר שלישי. שהחיסון וקטיעת שרשראות הדבקה לא יספיקו בשביל להוריד תחלואה, ולא יקרו עכשיו".

עם זאת, הוא צפוי להמליץ לקבינט הקורונה מה לעשות מבלי לקרוץ לזירה הפוליטית – בכלל הוא יהיה שונה מגמזו. הוא ימליץ וגם ינמק אבל בסופו של דבר ההחלטה תהיה בידי השרים.

מי שמרבה לייעץ לו בימים האחרונים הוא פרופ' גבי ברבש שבעבר הוצע לו להיכנס לתפקיד הפרויקטור, עוד לפני גמזו, אך הוא סרב. הוא נחשב לאדם דעתן והחלטי ומחזיק בדעה ברורה בכל הקשור למאבק בקורונה.

בנוסף, בשונה מקודמו בתפקיד, פרופ' אש נכנס לזמן בלתי מוגבל, כך שיהיה מעניין לראות כיצד יצליח להוביל את המדינה בתקופה המאתגרת.

קורונה רוני גמזו נחמן אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד