ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בדיקות בולמות

סלובקיה: כך נאבקים בהצלחה בקורונה

סגר בין מחוזות אדומים וירוקים ובדיקות המוניות – כך מצליחים בסלובקיה למגר את הקורונה | ממנה יראו וכן יעשו?

סלובקיה: כך נאבקים בהצלחה בקורונה
אילוסטרציה צילום: pexels

שבועיים חלפו מאז פתחה סלובקיה במבצע בדיקות המוני, במהלכו נערכו 3.6 מיליון בדיקות בתוך ימים, מאז המבצע ממשיך במתכונת מסודרת ונראה כי המדינה מצליחה לבלום את הנגיף מלהתפשט.

בגל הבדיקות הראשון נבדקו כשני שליש מכלל האוכלוסיה במדינה. בסוף השבוע האחרון נבדקו שוב כ2 מיליון איש במחוזות האדומים בהם יש הרבה חולי קורונה, והתוצאה: מעל 51,800 איש נמצאו חיובים לנגיף.

השלב הבא של המבע ייערך בעוד שבועיים, אז מתוכנן סבב שלישי של בדיקות במקומות בהם נמצא יותר מ 1% חיוביים בסבבים הקודמים. במקביל, הממשלה הטילה סגר, וכן עצרה מעבר בין מחוזות ירוקים ואדומים. רק מי שנבדק ונמצא שלילי, פטור מהסגר.

מדובר אמנם בצעדים דרסטיים אך נראה כי הם משיגים תוצאה טובה. בינתיים נראה שמספר מקרי הקורונה במדינה התחיל לרדת והוא צפוי להמשיך ולרדת בחדות עד למינימום. הסגירה  בין המחוזות מבדלת את ה'אדומים' מבין ה'ירוקים' ומונעת התפרצות מחודשת באזורים שכבר הצליחו לבלום את התחלואה.

אם מבצע הבדיקות ימשיך כמתוכנן, צפויה המדינה לרשום הצלחה חסרת תקדים במניעת תחלואה שלא על ידי סגר אלא באמצעות בדיקות בלבד, אך לא ברור אלו מדינות מחזיקות בתשתית שתאפשר עריכת מספר כה רב של בדיקות בפרק זמן קצר.

 

קורונה סלובקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד