ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
לייבל'ה במהדורה השבועית

תיעוד: השר לשעבר צועד למקווה לפנות בוקר

לייבל'ה דואג השבוע לגבאי בתי הכנסת שאינם ערוכים כלכלית לארח בקידוש בשבת את בחורי הישיבות מלאי התיאבון שיצאו לחופשה • והשבוע בלייבל'ה: הסערה סביב השמטת תואר הרב מהפעיל החרדי של ימינה, הח"כ של יהדות התורה שנתפס במעשה חסד אקראי, והשר לשעבר שתועד צועד למקווה עם מגבת לכתפו

תיעוד: השר לשעבר צועד למקווה לפנות בוקר
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה נערך לשבת הקרובה, שבת מברכים כסלו, אז יצאו אלפי בחורי ישיבות לשבת חופשה ראשונה, מאז נכנסו בתחילת זמן חורף לכבשן הקפסולה כל אחד ואחד בישיבתו הוא.

לייבל'ה שמע שגבאי בתי הכנסת נערכים לקידושים שבהם ישתתפו הבחורים מלאי התיאבון ודאגה גדולה נרשמה בקרבם לאחר שחדלו ההכנסות בבתי הכנסת בתקופת המשבר, אך את בחורי הישיבות זה לא מעניין. 

אחד מקוראיו הנאמנים של לייבל'ה ביקש לעורר שחשוב מאוד לכתוב על הכיבוד הורים ואחיות, לדבריו "ממה שאני מדבר עם חברים העסק לא פשוט, יש הרבה עקיצות בשולחן שבת בין אחים ואחיות. ממש שפיכות דמים. בפרט אחים ואחיות שמעוכבים בשידוכים שיורים צרורות אחד על השני. ראוי שיתאפקו, מה לעשות חודש לא היו בבית", הוא משיח בכאב.

לייבל'ה הצטרף לכאב ושמע גם על בחורי הישיבות שיוצאים לקניות בצרכניות שנפתחות במיוחד עבורם בשעות מסוימות. מה לעשות שלייבל'ה חושב שאם הוא היה בחור הוא היה דווקא מתאכזב מאוד מכך שישנה אפשרות בכלל להגיע לקניות מבלי 'לרשום' בהקפה, זה הרי כל החוויה של בחורי הישיבות.

אז אחרי שהקדשנו את פתיחת הטור לעולם התורה, נעבור מכאן אל קורות השבוע שטרם שמעתם או קראתם במקומות אחרים. לייבל'ה שלפעמים ער בשעות מאוחרות, עמד לנייעס בשעת לילה מאוחרת ליד מסעדת 'בית ישראל' בעזרת תורה הירושלמית. לפתע מבלי הודעה מוקדמת רואה לייבל'ה את השר לשעבר וכיום חבר כנסת פשוט, העונה לשם יענק'ל ליצמן, הולך עם מגבת על כתפו לטבול את הטבילה הראשונה של הבוקר כמנהגו מדי יום. 

ואפרופו ליצמן, בעוד עיתון 'המודיע' תוקף את בנט ואף כינה אותו כשחצן למרות שליצמן טען שהוא מתאים להיות ראש ממשלה, נצפה השר בפועל במשרד השיכון מוטי בבצ'יק, מסתודד עם בנט באחד החדרים בכנסת.  

ראש עיריית ירושלים משה ליאון שהגיע לסיבוב בשדרות ממילא, בכדי לראות את מצב הסוחרים ולשמוע את הקונים שהסתערו על החנויות, נצפה בפתח חנות היינות והסיגרים המשובחת בשדרה, שם מצא כמובן את ראש הכולל המפורסם ביותר באזור שערי חסד הרב שמואל הרמן. כמובן שהם נעמדו לשיחה צפופה ואת לייבל'ה מעניין על מה דיברו.

אפרופו משה ליאון, בשבוע אחרון התפרסמו רשימת תורמי קמפיין הבחירות של ראש עיריית ירושלים בבחירות האחרונות והסוערות. לייבל'ה שמח לראות ברשימה גם שמות חרדים כגון, סגן ראש עיריית ביתר בנימין הרשלר מחסידות באיאן, יהושע רבינוביץ, יחיאל פוטש, ערן הוכברג ויחיאל לופוליאנסקי. כן ירבו וכן יתרמו.

ומי שתרם צדקה לא לראש העיר, הוא יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס שבקניות לשבת קודש במחנה יהודה הוא נראה מוציא מכיסו לתרום לקבצן שעבר במקום. 

ועדיין בירושלים, לייבל'ה ראה בחנות צעצועים את יו"ר ועד הישיבות של כולנו הרב חיים אהרן קופמן שניצל את פתיחת החנויות כפי ההנחיות של המשל"ט ויצא לרכוש קצת משחקים לנכדים לאחר חובות מהאפיקומן של פסח.

לייבל'ה לא פספס גם השבוע את משכן הכנסת עם הפרטים החשובים באמת, אחרי שכולם כבר שמעו על תוצאות הדו קרב בין יעקב אשר ליולי אדלשטיין שהסתיים ב 2-1 לטובת הראשון.

השבוע מצא לייבל'ה את המשכן פחות רשמי עם שלל דמויות עיתונאיות ופוליטיות שהתיישבו על הרצפה, אבל את שר המדע והטכנולוגיה תיעד לייבל'ה מלמעלה יחד עם עוזריו הצמודים, במדרגות הצמודות למזנון החלבי.

ואפרופו המזנון, השבוע חגגו בכנסת את פתיחת המזנון החדש של 'פינתי'. אמנם הפיתות נגמרו במהירות, אך זה לא הפריע לסופר 'בקהילה' יצחק פלדמן ולסופר 'הדרך' שמעון ליברטי לעמוד בתור כאחדי האדם ולבדוק את החומוס החדש. 

מה שהתברר הוא שליברטי התייאש מהר מאוד והלך לחפש נחמה במזנון החלבי, לייבל'ה מקווה שאכן כך היה. 

ומי שהצליח להשיג פיתה קטנה, הוא מוישי רבר הרמ"ט של יו"ר סיעת יהדות התורה יצחק פינדרוס. רבר הצליח לגרות את יונה ויזל של יעקב אשר שהוא הצליח להשיג קצת חומוס וניחם אותו כי הוא אולי יתנחם ביאפצ'וק בבני ברק. 

משם צעד לייבל'ה לקומת הסיעות שם ראה את עמיחי אתאלי תופס ומרים את הכתב הצעיר ישכר זלמנוביץ שלאחרונה החל להיות חמוש במצלמה גדולה על פי מידותיו. אתאלי הצליח בקלות להרים את ישכר לקול שאגות המסתובבים במקום. 

את המסדרונות הארוכים של הכנסת נוהג לייבל'ה לעשות בנחת בניגוד ליושבי המקום המאיצים ומה הופתע כאשר שר המודיעין אלי כהן עצר את הליכתו לשיחה עם העיתונאי והפובליציסט הדגול אלי ביתאן. מי שמיהר לתעד בסלפי הוא החבר והשדכן ארי גלהר.

גם השבוע ביקר לייבל'ה בישיבת הסיעה של יהדות התורה ומצא את משה גפני נשאר לשאלות בהנהגה. עיניו של היועץ הצמוד יעקב מורגנבסר לא פספסו כל פרט אבל לייבל'ה תיעד תמונה. 

בחוץ תפס לייבל'ה את סגן שר התחבורה אורי מקלב מסדר מסלול vip לראש עיריית מעלות ארקדי פומרנץ אצל יו"ר ועדת הכספים.

בין הצעת לסדר והצעות חוק ראה לייבל'ה את עו"ד גיל גולן יועצו המסור של ח"כ אזולאי שלקח הפוגה לכתיבת אות בספר תורה עבור חיילי צה"ל שיזם ח"כ משה ארבל, ששומר על ההנחיות בכל כוחו.

ביציאה מהכנסת מצא עצמו לייבל'ה יגע ועייף אולם עיניו החדות זיהו את הפרלמנטרי של 'וואלה' יקי אדמקר בחזרה לביתו ב'משכנות האומה' על הקורקינט החשמלי, כמנהג שכונות היוקרה בלונדון.

לייבל'ה שלף את המצלמה לתעד, אבל אז הגיב אדמקר באינסטינקט גוראי למצלמה. 

עו"ד עקיבא חופי, ראש לשכת יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, נצפה השבוע בשיחה ממושכת במרפסת הכנסת, עם האיש והאגדה בטוויטר בני רוזנטל, שיודעי דבר מנבאים לו תפקיד חזק בתקשורת, ליבל'ה כמובן דאג לתיעוד.

סערה פרצה בסוף השבוע באלעד החסידית עקב השמטת תואר הרב ושליט"א מהנציג החרדי של ימינה יואל שוורץ מגיליון 'אכסוף' היוצא לאור בעיר, בעוד לכולם הוצמד הכינוי הרב, לפעיל ימינה נכתב רק התואר ר' לייבל'ה כועס מאוד מאוד. 

אפרופו שמחות מי שחגג בשבוע שעבר את שמחת אירוסיו היה העסק הדגלאי הצעיר יענקי בן שלמה לשמחה הגיע לייבל'ה שם ראה את כל המי ומי מגיעים לברכו, לצד מנחם שפירא ומוטי פלאי ראה לייבל'ה גם את ראש עיריית בני ברק ואפילו נציג של חיפה האדומה מיכי אלפר ממלא מקום ראש העיר הגיע לאחל שמחות. לייבל'ה נרטב בגשם נכנס לאוהל בשטח פתוח איחל מזל טוב ומגיש כמה תמונות. 

השבוע גם הייתה שמחה גדולה בחתונה של הצלם המיתולוגי והוותיק יהודה פרקוביץ (שלייבל'ה עוד זוכר את שמו תחת השם "י. רקוביץ' בקול העיר ובחדשות שלנו ז"ל) בהיכלי מלכות בשטח פתוח לפי קפסולות ולפי שעות. המונים הגיעו לחגוג עם יהודה בשמחה. גם צוות הצלמים לא נותר מאחור והגיעו לשמוח ויש גם תמונה.

בחתונה ובמהלך ימי השמחה שרו ניגונים שהחתן הצלם הלחין בשנתיים האחרונות וכן בשמחת השבע ברכות שערך האדמו"ר מאשלג לאחיינו שוררו את השירים שהפכו לנכס צאן ברזל בחסידות. 

והשבוע לאלו שהחליטו לעשות דיאטה, העיתונאי אבי רבינא שכזכור פרש בשבוע שעבר מאתר 'כיכר השבת' הודיע כי החל בסדרת ריצות. רבינא שכבר השיל בחייו קילו ויותר ממשקלו, החליט לנצל את הזמן לריצה ודיווח כי הוריד כבר מספר קלוריות.

גם הצלם הנודע שלומי כהן השיל ממשקלו כבר 7 קילו לאחר סדרת דיאטה אותה הוא מעביר את אלפי צופי הסטטוס שלו מידי יום ביומו. לייבל'ה שלאחרונה חיבר את הינדל'ה לסטטוסים של הצלם, החל לקבל דרישות שלום להתחיל דיאטה כבר בקרוב, כמובן שהדבר נשקל בכובד ראש. 

מי שדואג לנוער בבני ברק הוא לאחר מאשר דודי ולדר הבן של, שאף זכה לביקור במשרד שלו מראש העיר אברהם רובינשטיין שחיזק אותו בעבודת הקודש.

ואם זה לא מספיק גם איש החינוך מוטק'ה בלוי ביקש סלפי עם דודי ושיגר אותו לאלפי הצופים בקבוצות הדגל. 

את ההויז בחור המיתולוגי של ויז'ניץ ראה לייבל'ה נושא תפילה בכותל המערבי תוך שמירת הנחיות הבריאות בעטיית מסכה כפי ההנחיות בחסידות. 

ומכאן לשאר החדשות בעולם: איש החסד ר' חונה דייטש שהחל להרחיב את פעילות החסד גם לתפוח הגדול נצפה השבוע נוחת בנוארק מצלמת לייבל'ה לכדה את חונה בדרך לשמחה משפחתית בברוקלין. 

ובשעה שהאדמו"ר מסאטמר שוהה למנוחה בפלורידה, שני משמשיו, הרב משה (גאבע) פרידמן והרב שמואל טייטלבוים נצפו הוגים בתורה הקדושה בבית האכסניא הרחק משאון הבחירות בארה"ב. 

ומי שהתארס השבוע והדהים את כל מערכת הצלמים בארץ ובעולם היה הצלם אברומי ברגר מישראל- ניו יורק, שהתארס בשעה טובה, לייבל'ה יודע לספר כי השידוך התגלגל לאחר שאחיה של הכלה ראה את אברומי מתפלל בכוונה בבית הכנסת של חסידי בעלזא ומיד הבין שהוא מתאים לאחותו. 

השמחה פרצה גבולות ובלחיים הגיע להשתתף הרבי מויז'ניץ ירושלים-לייקווד שבירך את החתן מעומק ליבו. 

גם העורך הראשי של מגזין 'די וואך' יוסי לוויפר, הגיע למקום ונצפה מאחל מזל טוב בכל ליבו יחד עם הנגיד הצעיר אברומי זופניק שלאחר שחגג יומולדת 31 שכח את החליפה ברכב.  

המסורת החילונית שהתחלפה בצ׳רידי החרדית: אחרי עשרות שנים של מסורת חילונית לקמפיין 'הקש בדלת' של האגודה למלחמה במחלה הידועה בשיתוף בתי הספר הכלליים, קיבלה חברת צ'רידי החרדית את הקמפיין היוקרתי שעבר ל׳און ליין׳ לרגל הקורונה. בתמונה: מנכ"ל צ׳רידי שי צ׳רבינסקי יורד לשטח בביקור אצל מנכ"ל האגודה משה בר חיים ומנהל הקמפיין מוטי קריכלי. 

את ישראל רויכר האיש והסלולר של בני ברק, ראה לייבל'ה השבוע מתברך בחמימות מהמשגיח רבי דן סגל. 

ולפינת המזל טובים השבועית: 

ברכת מזל טוב ליוסי דייטש סגן ראש עיריית ירושלים, לרגל הולדת הנכד בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לשמעון גולדברג יו"ר אגף תכנון ובניה בעיר בית שמש, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו משה זרח גולדברג שתיערך ביום רביעי הקרוב.

ברכת מזל טוב לסגן ראש עיריית ירושלים ישראל קלרמן לרגל הולדת הנכדה. 

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לאברך החשוב ר' יוסף אברהם שניידר המכונה בעולם הישיבות 'יואב', בנו של הגרמ"י שניידר החבורתא של מרן הרב שטיינמן זצ"ל לרגל שמחת הולדת בתו הראשונה שכבר בשבת האחרונה נתן לה שם על שם הסבתא הרבנית פלמן ע"ה.

ברכת מזל טוב למשב"ק האדמו"ר מויז'ניץ ר' משה לבין הבחור יצחק אזיק לאבין מבחירי ישיבת מכנובקא בעלזא, עם בת ר' אביעזר וואגשאל מלונדון.

ברכת מזל טוב לר' חיים שפיצר מאנשי התיירות במגזר החרדי לרגל שמחת נישואי בנו השבוע בשכונת רמות בירושלים כפי ההנחיות. הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי ראש ישיבת 'עטרת ישראל' וחבר מועצת גדולי התורה הגיע לשמחת נישואי בן תלמידו הקרוב ומקורבו ובירך את החתן והמחותנים. 

ברכת מזל טוב לר' אהרן דוד דייויס מנהל מחלקת קשרי חוץ באגודת ישראל לרגל אירוסי הבת בשעה טובה. 

ולסיום, מזל טוב לאיש החסד החב"די הרב יעקב גלויברמן לרגל הולדת הנין הראשון.

לייבל'ה רכילות חרדית יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד