י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
החל מחצות

כעת זה רשמי: תקופת הבידוד - רק 12 ימים

משרד הבריאות מודיע רשמית על קיצור תקופת הבידוד ל-12 ימים בלבד במקום 14 ימים שהיו נהוגים, אך עם תנאי קודם: ביצוע שתי בדיקות עם תוצאה שלילית

כעת זה רשמי: תקופת הבידוד - רק 12 ימים
בידוד. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

אמנם לא הפחיתו שליש, אך לפחות קיצרו ביומיים וזה גם מעודד: משרד הבריאות מודיע היום רשמית על קיצור משך זמן הבידוד, כפי הודעתו של הפרופ' גמזו מלפני שבוע, כך שהיא תעמוד מעתה על 12 ימים. ההודעה מתייחסת לכל מי שנדרש להיכנס לבידוד בשל היותו במגע עם חולה מאומת (החל מיום המגע האחרון עם חולה אם לא היו לו תסמינים), או לבאים מחו"ל ממדינה הבאה והם נדרשים להיכנס לבידוד.

ממשרד הבריאות נמסר, "בהנחיית שר הבריאות יולי אדלשטיין, ולאחר עבודת מטה שהוביל מנכ"ל משרד הבריאות והמלצות אנשי המקצוע של המשרד על מנת להקל על הציבור הנמצא בבידוד - יצא נוהל קיצור בידוד שייכנס לתוקף מהלילה בחצות".

עד כה משך התקופה עמד על 14 ימים, עם זאת השחרור לא היה מותנה בביצוע בדיקה עם תוצאה שלילית. אך מעתה, ניתן לצאת מיד לאחר 12 ימים, ובתנאי שהתקבלו שתי תוצאות עם ממצא שלילי ל-nCov, במועדים הבאים: בדיקה ראשונה – סמוך ככל האפשר למועד הכניסה לבידוד; בדיקה שנייה – לכל המוקדם במהלך היום העשירי לתקופת הבידוד, ולאחר שחלפו 24 שעות לפחות ממועד ביצוע הבדיקה הראשונה.

לפי ההנחיות החדשות על כל מי שיכנס לבידוד להירשם כמבודד במאגר משרד הבריאות, בטופס המקוון או באמצעות מוקד קול הבריאות.

לאחר מכן עליו לבצע בדיקת PCR (מטוש) ראשונה לקורונה מוקדם ככל האפשר לאחר כניסתו לבידוד. לאחר מספר ימים יבצע בדיקת PCR שניה לקורונה מהיום ה-10 לאחר המגע האחרון עם החולה או הכניסה לישראל, ולפחות 24 שעות לאחר ביצוע הבדיקה הראשונה.

אם שתי הבדיקות יהיו שליליות, יישלח למבודד אישור (במסרון או בשיחה טלפונית), והוא יוכל לצאת מבידוד 12 ימים לאחר המגע האחרון עם החולה או החזרה מחו"ל. אם למבודד מופיעים תסמינים בכל זמן במהלך הבידוד, אין לקצר בידוד ויש להיבדק שוב.

בנוסף, התיקון שיכנס הלילה (חמישי) בחצות לתוקף מסדיר את אופן היציאה של המבודד מבידוד לצורך ביצוע הבדיקה, כך שההגעה והחזרה ממנה תהיה בדרך המהירה ביותר ללא שימוש בתחבורה ציבורית, למעט מונית, וכן תנאים נוספים שיקבעו בהוראות מנהל. כן נקבע כי נוסע לבדיקה בשל תסמינים, יידע על כך את נהג המונית טרם כניסתו למונית.

הנוהל החדש יחול גם רטרואקטיבית, על מי שכבר נמצא בבידוד היום.

קורונה בידוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד