י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חילוקי דעות בקבינט

יו"ר כחול לבן ראש בראש מול החרדים: "לקדם את העלאת הקנסות"

קודם יציאתו לקפריסין, הורה שר הביטחון בני גנץ לשרי הקבינט של כחול לבן להתנגד בתוקף להצעה להטיל סגר לילי ולהתמקד בסגר בערים אדומות. גנץ הורה לשריו לקדם את היוזמה להעלאת הקנסות למפירי ההנחיות, ובכללם מוסדות החינוך, ובכך להיכנס ראש בראש עם החרדים

יו"ר כחול לבן ראש בראש מול החרדים: "לקדם את העלאת הקנסות"
בני גנץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שרי קבינט הקורונה מכונסים בשעה זו, כשהנושא המרכזי על שולחנם הוא סוגיית הטלת עוצר לילי במהלך השבוע הקרוב בעקבות העלייה המדאיגה בתחלואה. הסגר הלילי עליו דנים הוא עוצר מדי ערב החל מהשעה 21:00 ועד לשעות הבוקר המוקדמות.

מנגד, יש שרים בקבינט שדווקא דורשים לפתוח את הקניונים לפחות עד סמוך לשעת העוצר. עוד דנים השרים בנוגע לכיתות הלימוד מעל לכיתה ד', שנפתחו בשלבים הקודמים.

בדיון נרשם עימות, כאשר שרי כחול לבן הונחו על ידי בני גנץ, שנמצא בקפריסין, להתנגד ליוזמה להטלת עוצר לילי ולתמוך דווקא בהרחבת הסגרים הדיפרנציאליים על הערים האדומות.

עוד נושא קריטי לציבור החרדי הוא נושא הקנסות. גנץ השוהה בביקור ביטחוני בקפריסין, ביקש משרי סיעתו בקבינט להעביר מיידית את העלאת הקנסות על הפרות הקורונה, להטיל יותר סגרים בערים אדומות ולפעול לפתיחת החינוך והמסחר במרכזים הפתוחים בערים הירוקות.

בהודעת כחול לבן נכתב, כי גנץ שוחח עם שריו והורה להם לדרוש "קידום מיידי של העלאת הקנסות כפי שסוכם בישיבות הקבינט". הסיעות החרדיות כזכור מתנגדות בצורה נחרצת להעלאת הקנסות מלחץ ראשי המוסדות, ובשבועיים האחרונים הם הצליחו למנוע זאת.

קנסות קורונה בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד