י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
העלייה בתחלואה

חילוקי דעות בין רה"מ לפרופ' חזי לוי: סגר לילי או סגר בחנוכה?

לפי דיווחים שפורסמו היום, רה"מ נוטה לאמץ את רעיון הסגר הלילי על כלל המדינה במאמץ לבלום את התחלואה. מנגד, מנכ"ל משרד הבריאות סבור שבסגר לילי אין תועלת

חילוקי דעות בין רה"מ לפרופ' חזי לוי: סגר לילי או סגר בחנוכה?
אילוסטרציה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

אין מנוס מסגר, השאלה היא רק איזה סגר: העלייה בתחלואה – אתמול (רביעי) נרשם מספר החולים הגבוה ביותר מזה שבוע, והדבר מעיד שאנו בפני עליה מחודשת – לא מותירה הרבה ברירות, וכפי שמסתמן אנו עומדים בפני סגר שלישי. עם זאת, כרגע הדעות במערכת הבריאות חלוקות האם יש להטיל סגר מלא בימי החנוכה, או שמוטב לקדם רק סגר לילי.

לפי דיווחים שפורסמו היום, רה"מ נוטה לאמץ את רעיון הסגר הלילי, שיוטל בכל לילה והוא יגביל את היציאה אחר השעה 19.00. ההיגיון מאחורי הצעד הזה, הוא שבערבים ישנן התקהלויות כמו חתונות ואירועים, כך שסגר לילי יסיר מעל הפרק את האירועים הללו.

מנגד, מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' חזי לוי הבהיר היום שהוא סבור שהסגר הלילי לא יעיל. לטענתו, הסגר הלילי "יגביל דברים שלא קיימים ממילא". גם ראש שירותי הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, טוענת כי הסגר הלילי לא יביא כל תועלת. נראה שבמשרד הבריאות, וכפי שנראה כך גם היא דעתו של ממונה הקורונה הנכנס הפרופ' נחמן אש, עדיף להטיל סגר מלא בימי החנוכה, שבהם מערכת החינוך מושבתת בלאו הכי.

פרופ' חגי לוין, מומחה אפידמיולוגיה ויו"ר איגוד רופאי הציבור, התראיין בהקשר לכך אצל גיא פלג וניסים משעל ברדיו 103FM, והוא אמר כי "צריך להימנע מלנסות לשלוף שפנים מהכובע. לא לבלבל את הציבור".

"צריך להתמקד במניעת הפעילות המסוכנת. אם הפעילות המסוכנת היא התקהלויות בשעות הערב, אז צריך למנוע התקהלויות בשעות הערב, ולא להטיל צעד רוחבי של מניעת חופש התנועה של אנשים שאולי רוצים לצאת דווקא בערב לריצה, כי זה הזמן שמתאים להם ונוח להם. עכשיו, יש דרך לעשות את זה. אנחנו הצענו דרך הקבינט האזרחי, למנות ולממן פעילי קידום בריאות בקהילות מתוך השכונות, שהם מכירים הכי טוב את האנשים בשכונה שלהם והם יכולים למנוע התקהלויות על ידי פעולה משותפת בתוך השכונה", אמר לוין.

באשר לחתונות, תופעה שממשיכה להתרחב, אמר פרופ' לוין: "אם רוצים לנסות, אפשר ללכת יחד עם רשויות מקומיות ששם הבעיה היא הכי חמורה, לעשות פיילוט של עוצר לילי ולראות מה קורה - האם בפועל, כפי שראינו בפעם הקודמת, מקדימים את החתונות לשעה יותר מוקדמת ואז ממילא לא עזרנו בכלום. הדרך שאנחנו מציעים, בריאות הציבור, היא לפעול יחד עם הציבור, ומדינות שעושות את זה, מצליחות. כדי שאנשים לא יתקהלו, אתה צריך שתהיה להם מוטיבציה פנימית".

כך או כך, מה שברור הוא דבר אחד: בחנוכה הקרוב לא נוכל לקיים את מסורת ערבי הלביבות המשפחתיים. בין אם יהיה סגר לילי או שהסגר יהיה כללי, ההתכנסויות שאפיינו את ימי החנוכה יהיו שייכות לעבר (או לעתיד). 

 

קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד