י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חיסונים לכולם

קופות החולים הודיעו: כלל המבוטחים זכאים לחיסון נגד שפעת

לאחר שעד כה הנחה משרד הבריאות כי רק קבוצות סיכון יקבלו את החיסון, הודיעו היום במפתיע קופות החולים כי כלל המבוטחים יוכלו לקבל את חיסוני השפעת

קופות החולים הודיעו: כלל המבוטחים זכאים לחיסון נגד שפעת
חרדים מתחסנים נגד שפעת צילום: דוד כהן, פלאש 90

חיסוני שפעת לכולם: קופות החולים הודיעו כי החל מהשבוע הבא יינתנו חיסוני שפעת לכלל האזרחים, ולא רק לאוכלוסיות בסיכון כפי שהיה מתוכנן מראש. לשם קבלת החיסון, שניתן חינם, יש לפנות למוקדי קופות החולים.

היום הודיעה 'מכבי' כי היא מאפשרת לכלל מבוטחיה להתחסן בשבוע הבא ובכפוף לתיאום מראש. מיד לאחריה הודיעו יתר קופות החולים, כללית, מאוחדת ולאומית, כי גם מבוטחיהן יוכלו להתחסן החל מהשבוע הבא נגד שפעת – וזאת מבלי שמשרד הבריאות הודיע על כך באופן רשמי.

"אנו מקווים שבשל ההנחיות לריחוק חברתי ועטיית מסיכה על רקע הקורונה אנו נראה תחלואת שפעת נמוכה יותר השנה בישראל, אך אסור להיות שאננים", אמרה ראש אגף סיעוד במכבי, ד"ר אנג'לה עירוני. עם זאת היא הדגישה כי "מי שנמצאים באוכלוסיות בסיכון צריכים להתחסן במהירות האפשרית ולהגן על עצמם ככל הניתן".

משרד הבריאות דירג את קבוצות הסיכון שיקבלו קודם את החיסון, וזאת בשל החשש למחסור במנות החיסון. הקבוצות שנקבעו הן בני 65 ומעלה, ואחריהם, על פי סדר חשיבות יורד: חולים כרוניים מתחת לגיל 65 (כולל חולים אשר סובלים מהשמנת יתר קיצונית), מתמודדים עם מחלות נפש חמורות, חברי הצוותים הרפואיים, תינוקות בני שישה עד 23 חודשים, נשים, מטפלות ועובדים זרים אשר מטפלים בקשישים, תלמידי חינוך מיוחד מכיתות א'-ו', דיירי ועובדי מוסדות רווחה, סוהרי ואסירי שב"ס, תלמידי כיתות ב', ג' ו-ד', ילדים בני שנתיים עד כמעט חמש, תלמידי כיתות א', ה', ו-ו' ולבסוף בני 55-64.

אך כעת, כאמור, הודיעו הקופות על שינוי ההנחיה, והחל מעתה יכול הציבור כולו לקבל את החיסון. במערכת הבריאות, נציין, מוטרדים מאד מפני התפרצות של מחלת השפעת, שבמידה והיא תתפרץ לצד הקורונה היא עשויה להביא לעומס קיצוני על מערכת הבריאות.

קורונה קופות חולים חיסון נגד שפעת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד