ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הדרמה הפוליטית

הליכוד מתריע: התערבות בג״ץ תגרור בחירות

הכשר הבג"צ: הוראת בית משפט העליון למדינה להשיב על חוקיות ממשלת החילופים מעוררת סערה בליכוד, שלדבריהם עלולה אף להוביל לבחירות | מנגד ב'כחול לבן' שומרים על שתיקה כמעט מלאה

הליכוד מתריע: התערבות בג״ץ תגרור בחירות
ראש הממשלה נתניהו ובני גנץ צילום: Marc Israel Sellem/פלאש 90

החלטת שופטי בג״ץ שהוציאו הערב (חמישי) צו על תנאי על תיקון חוק יסוד הממשלה לפיו קיים הסדר של ראש ממשלה ולצידו ראש הממשלה חליפי, סעיף שהבשיל את ממשלת האחדות לאחר משבר פוליטי ממושך.

בפועל, מדובר בסעיפים שנכנסו על ידי כחול לבן, שנותנים גיבוי להקמת הממשלה ולתפקיד של יו"ר המפלגה בני גנץ, כשבינתיים במפלגה שומרים כמעט על שתיקה.

מנגד בליכוד יוצאים למתקפה, על פי הפרסום של מיכאל שמש ב'כאן 11', ראש הממשלה והליכוד ואמרים כי התערבות החריגה של בג"ץ בהסכם הקואליציוני ובחוק היסוד תוביל לבחירות.

יו"ר הכנסת יריב לוין תקף את בג"ץ ואמר: "בג"ץ בהחלטתו השערורייתית מכין את הקרקע לחציית הקו האדום של התערבות בחוקי יסוד. התערבות כזו נעשית בלא כל סמכות, באופן שמנוגד לעקרונות הבסיסיים ביותר של הדמוקרטיה, ועל כן היא בטלה מיסודה".

"כל צעד כזה של בג"ץ מרחיב את התמיכה הציבורית בשינוי שיטת בחירת השופטים, ובהרחקתם מהמערכת של שופטים אשר מנצלים את תפקידם כדי לרמוס את הדמוקרטיה", הוסיף יו"ר הכנסת.

בכחול לבן כאמור שמרו על שתיקה, היחיד שהגיב היה השר המתפטר אסף זמיר שצייץ בטוויטר: "גם הערב כמו תמיד, מזל שיש לנו את בג"צ, מזל שיש לנו את בית המשפט העליון".

בג"ץ הליכוד מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד