י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נוגדנים בהשעיה

הרופאים הרוסיים קבלו את החיסון ונמצאו חיוביים

החיסון הרוסי נמצא בשלבי פיתוח מתקדמים אך נראה כי יעילותו מוטלת בספק | ברוסיה דווח כי ארבעה רופאים נדבקו בנגיף הקורונה למרות שהיו מחוסנים | כעת, המדענים מחפשים תירוצים

הרופאים הרוסיים קבלו את החיסון ונמצאו חיוביים
אילוסטרציה צילום: pexels

ארבעה רופאים שקיבלו את החיסון הרוסי של ספוטניק 5 נגד נגיף הקורונה, נבדקו לאחר מכן ונמצאו חיוביים לנגיף, אך גורמים רשמיים ברוסיה אומרים שאין מה לדאוג. "לוקח זמן לתפוס את הנוגדנים"

הנוסחה הרשומה הראשונה בעולם נגד נגיף הקורונה, ספוטניק 5, הוצגה כפריצת דרך חלוצית מטעם רוסיה שיצאה בבשורה לפני כחודשיים כי יש לה חיסון לנגיף הקורונה.

אך מסתבר שהחיסון עדיין לא תפס, שלושת המקרים הראשונים דווחו ביום רביעי באזור אלטאי, סמוך לגבול עם קזחסטן. לדברי המומחה הראשי למחלות זיהומיות באזור, הם תפסו את הקורונה לאחר שחוסנו, אך לפני שהחיסון החל להשפיע כמו שמצפים. כך מדווח האתר RT.com/russia.

המדענים שעומדים מאחורי החיסון אומרים כי לאחר קבלת החיסון לוקח זמן מה לפתח נוגדנים כנגד הנגיף. במקרה של ספוטניק החמישי, לא צפויה להיווצר חסינות מלאה עד שמטופל יקבל זריקה נוספת 21 יום לאחר הזריקה הראשונה.

ההדבקה הרביעית דווחה באזור קמרובו. סגן ראש משרד הבריאות האזורי אומר כי הרופא נבדק חיובי חמישה או שישה ימים לאחר שקיבל את הזריקה הראשונה.

בשיחה עם אתר החדשות המקומי amic.ru, אודות המקרה של שלושת הרופאים הנגועים, העלתה האפידמיולוגית הראשית של אזור אלטאי, אירינה פרלדובה, גורם נוסף למחלה. לדבריה, 42 עובדי בריאות אלטאי מחוסנים נבדקו ונמצאו שלילי לנגיף יום לפני החיסון.

ביום רביעי הודיעו מפתחי ספוטניק 5 כי החיסון שלהם יעיל ב-92% ולא גורם לתופעות לוואי חמורות. הנתון מגיע לאחר מעקב אחר 16,000 מתנדבים, והתוצאות מוכיחות על כך כי החיסון מגן על למעלה מ-9 מתוך 10 אנשים, לכן, ייתכן שהשלושה תפסו את הנגיף בתקופה שבין בדיקת השלילה למועד קבלת החיסון.

ב-11 באוגוסט הודיע ​​נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כי המדינה רשמה את החיסון הראשון בעולם שפותח על ידי מכון Gamaleya לאפידמיולוגיה ומיקרוביולוגיה. כמה מדינות מערביות העבירו ביקורת על החיסון בגלל פיתוח מהיר כביכול ולא בטוח ובדיקות לא נכונות. ספוטניק 5 עובר בימים אלה ניסויים בשלב שלישי בהשתתפות 40,000 מתנדבים.

חיסון לקורונה רוסיה ולדמיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד