י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לא סופרים את החרדים

חרף ההתנגדות; הממשלה תקדם 'מהפכת קנאביס' בפחות משנה

אם לא די במצב הפוליטי הסבוך, הנציגים החרדים נאלצים כעת להתמודד עם עוד יוזמה אליה הביעו התנגדות חריפה בעבר | שר המשפטים הודיע כי בתוך 9 חודשים הוא מתחייב לקדם לגליזציה ומכירה של קנאביס לבגירים | בעבר הבטיחו החרדים כי לא יישבו בקואליציה שתסדיר קנאביס

חרף ההתנגדות; הממשלה תקדם 'מהפכת קנאביס' בפחות משנה
חרדי מעשן. אילוסטרציה צילום: Nati Shohat/ Flash90

עוד יוזמה של הממשלה שמגיעה נגד עמדת החרדים, והפעם יוזמה שתעשה רפורמה בשימוש בקנאביס, אחרי שבעבר בסיעות החרדיות הביעו התנגדות חריפה ליוזמה. הפעם הם ניצבים מול המצב הפוליטי הסבוך ומול חוקי הקנסות ושאר היוזמות השונות שעולות בימים האחרונים ומכעיסות את הנציגים החרדים.

מוקדם יותר היום (חמישי) הודיע שר המשפטים אבי ניסנקורן על 'מהפכת הקנאביס' בו הוא התחייב לקדם לגליזציה בתוך תשעה חודשים. יוזמה שהגיעה בתום עבודת מטה בת ארבעה חודשים, בה הציג היום הצוות הבין-משרדי לבחינת מדיניות ההפללה והצריכה של הקנאביס את מסקנותיו לשר ניסנקורן: בדומה למודלים דומים ומבוססי מחקר בעולם, ובקנדה בפרט.

על פי המתווה המוצע הוא יתיר לגורמים מורשים לגדל ולשווק קנאביס, ולמכור לבגירים מעל גיל 21. בשלב ראשון יותר לצרוך קנאביס במרחב הפרטי, ולאחר מכן תיבחן האפשרות להעביר סמכויות לרשויות מקומיות ולאפשר צריכה ציבורית באזורים מותרים, על פי אופי האוכלוסייה המקומית.

לצורך יישום הרפורמה יוקם גוף רגולטורי ממשלתי שיפקח על כל היבטיה במטרה למזער את הסיכונים הפוטנציאליים, ויאפשר להתקדם צעד אחר צעד באופן מדוד ואחראי.

שר המשפטים אבי ניסנקורן אמר: "הגיעה העת להתקדם לדרך חדשה ולגליזציה של קנאביס בישראל. מדובר ברפורמה משמעותית, הוליסטית ואחראית, שמראה כי מדינת ישראל לא מתעלמת מהמציאות ומתקדמת לכיוון מדינות מפותחות בעולם. הרפורמה קודמה בשיתוף פעולה של משרדי הממשלה הרלוונטיים, תוך מחשבה מעמיקה והסתכלות על המחקר הרב שנצבר בעולם, והיא מהווה המשך ישיר להסכמה בין גוש כחול לבן לגוש הליכוד עליה הכריזו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, עם כינונה של הממשלה".

ניסנקורן צפוי להציג בחודש הקרוב תזכיר חוק מקיף, ויביא לאישור הממשלה מתווה שיסדיר לגליזציה שקולה ואחראית, בתוך 9 חודשים. רק שהדבר כרוך בתמיכה של הסיעות החרדיות בממשלה, בוועדת השרים לחקיקה שם הם יכולים להגיש ווטו ולאחר מכן בכנסת.

קנאביס חרדים אבי ניסנקורן לגליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד