י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ציון נכשל לנתניהו בניהול הקורונה

סקר חדש: הפער בין ימינה לליכוד - 8 מנדטים

מפלגת השלטון ממשיכה להוביל בסקרים, אך אי האמון הציבורי ברה"מ נמשך: 68 אחוז מעניקים לנתניהו ציון נכשל בניהול משבר הקורונה • התוצאות המלאות

סקר חדש: הפער בין ימינה לליכוד - 8 מנדטים
קמפיין נגד נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד מערכת בחירות רביעית נראית קרובה מתמיד, הפערים בין מפלגת ימינה למפלגת הליכוד מצטמצמים, ונדמה כי יותר ויותר אזרחים רואים בנפתלי בנט מועמד הראוי להיות ראש הממשלה הבא. האם עלייתו החדה של בנט קשורה במשבר האמון בין הציבור לבין ראש הממשלה נתניהו בצל ההתמודדות עם מגפת הקורונה?

סקר שערך מכון המחקר 'מאגר מוחות' בראשות הפרופסור יצחק כ"ץ, עבור תוכניתו של ניסים משעל ברדיו 103fm, מציג את התחזקותו של גוש הימין (הכולל את מפלגות הליכוד וימינה לצד המפלגות החרדיות) ומעניק 67 מנדטים לגוש המאוחד, בעוד גוש המרכז־שמאל נחלש.

על-פי הסקר, את רשימת המנדטים מובילה הליכוד עם 29 מושבים, כשהבאה אחריה היא ימינה עם 21 מנדטים, בפער של שמונה מנדטים בלבד. אחריהן, מהצד השני של המפה הפוליטית, מפלגת יש עתיד־תל"ם עם 16 מנדטים והרשימה המשותפת עם 15 מנדטים. כחול לבן וש"ס מחזיקות ב־9 מנדטים כל אחת, ואילו יהדות התורה וישראל ביתנו עם 8 מנדטים. בתחתית הרשימה מפלגת מרצ עם 5 מנדטים בלבד, בעוד מפלגת העבודה כלל לא עוברת את אחוז החסימה.

מי הכי מתאים לתפקיד ראש הממשלה?

עוד נשאלו המשתתפים בסקר, מי לדעתם הכי מתאים לכהן כראש ממשלת ישראל במסגרת ממשלת רוטציה. 44 אחוזים מבעלי הדעה מאמינים כי בנימין נתניהו, ראש הממשלה המכהן, הוא המתאים ביותר לתפקיד, אך בפער לא גדול מאחוריו נמצא נפתלי בנט, אשר 29 אחוז מבעלי הדעה תמכו דווקא בו. אחריהם יאיר לפיד שבו תמכו 11 אחוז מבעלי הדעה, ובני גנץ - ראש הממשלה החליפי - רק לאחר מכן עם 10 אחוזים בלבד.

ואולם, למרות התמיכה הגדולה בנתניהו, דווקא משבר האמון של הציבור כלפי ראש הממשלה במסגרת המאבק במגפת הקורונה - נמשך. 68 אחוזים מהנשאלים עדיין מאמינים כי תפקודו הכללי של נתניהו במהלך המשבר הוא גרוע. רק 18 אחוזים מהנשאלים סברו שתפקודו טוב. השאלה על אודות האופן שבו ישפיע משבר הקורונה על הצלחתו של נתניהו במידה שתהיה מערכת בחירות נוספת, נותרת פתוחה.

הסקר נערך אתמול ושלשום (רביעי וחמישי) והשתתפו בו 500 נשאלים בגילי 18 ומעלה, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה. גודל הטעות הסטטיסטית עמד על 4.4 אחוזים ברמת ביטחון של 95 אחוזים.

עריכה: ג'וני דוב, 103FM

סקר נוסף שנערך עבור 'מעריב סופהשבוע" על ידי מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, קובע כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה מקבלת 30 מנדטים, לעומת 28 מנדטים בסקר הקודם שנערך לפני כשבועיים. גם ימינה בראשות נפתלי בנט מתחזקת, ובסקר הנוכחי היא מקבלת 23 מנדטים לעומת 21 בסקר הקודם.

יש עתיד תלם שומרת על כוחה עם 17 מנדטים, כחול לבן בראשות בני גנץ נחלשת טיפה, ומקבלת 9 מנדטים, לעומת 10 בסקר הקודם. הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה נחלשת במנדט, והיא מקבלת על פי הסקר רק 11 מנדטים.

ישראל ביתנו 8 מנדטים, מרצ 5 מנדטים, ש"ס 9 מנדטים, ויהדות התורה 8 מנדטים, שמרו על כוחן לעומת הסקר הקודם.

סקר מנדטים מאגר מוחות נפתלי בנט קורונה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד