י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סאגת ניגוד העניינים

הפרשן: "נתניהו מחפש פריצה לבחירות בשל שיקולים פוליטיים"

"דיון חשוב - אבל אין לו תכלית ולא תוחלת". כך מגדיר הפרשן הפוליטי אמנון אברמוביץ' מ'חדשות 12' את העתירה לבג"ץ בעניין ניגוד העניינים של ראש הממשלה | וגם, "אני לא חושב שלעניין טראמפ או ביידן יש קשר לבחירות בישראל"

הפרשן: "נתניהו מחפש פריצה לבחירות בשל שיקולים פוליטיים"
אמנון אברמוביץ צילום: משה שי, פלאש 90

הפרשן הבכיר של 'חדשות 12' אמנון אברמוביץ' שוחח עם ניסים משעל וגיא פלג ברדיו 103fm על הדיון בקשר להסכם ניגוד העניינים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וגם על נושא ועדת החקירה שתקום או לא בקשר לפרשת הצוללות.

בפתח השיחה, פלג כינה את הסכם ניגוד העניינים עם נתניהו כ'קצף על פני המים', ושאל את אברמוביץ' על דעתו בנושא. לטענת אברמוביץ', הסכם ניגוד העניינים לא ישפיע, ולא ישנה שום דבר בהתנהלות נתניהו כלפי מינויים במערכת המשפט. "אמרנו את זה, ושידרנו את זה, וכתבנו את זה כבר בעת חתימת ההסכם הקואליציוני. אני זוכר שהדגשתי בפירוש אז שההסכם הקואליציוני חייב לכלול את האמירה הבאה - שנאשם בפלילים לא יכול להיות מיוצג, לא ישירות ולא על ידי מי מטעמו במשרד לביטחון הפנים, יו"ר הכנסת, יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, ובוועדה לבחירת שופטים. ומה זה משנה אם עליו עצמו הדבר נאסר, אבל הוא שולח את שלוחיו ואת שלוחותיו אל תוך התפקידים הרגישים והרלוונטיים הללו. לכן ההסכם שאותו אתה מגדיר כקצף על פני המים, הוא אכן קצף על פני המים", אמר.

כלומר, כל הדיון בבג"ץ הוא סתם דיון תיאורטי?

"הוא לא תיאורטי, אבל לאחר שהיועץ המשפטי עיקר או סירס את ההסכם הזה, אז הוא מאפשר לראש הממשלה, אם לא בעצמו, אלא באמצעות משולחיו, להיות מיוצגים בכל צומת של שלטון החוק והאכיפה. ולכן, הדיון הוא לא תיאורטי, אבל הוא גם חסר תכלית וחסר תוחלת".

בהמשך תהה פלג לגבי התבטאויות של אברמוביץ' בעבר כלפי שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, ושאל: "אני זוכר שאני שמעתי ממך בהתייחס לבני גנץ, שאתה אמרת שהוא אדם ערכי, ואדם ישר ואדם טוב, ועל רקע זה, אני שואל אותך - פרשת הצוללות היא פרשה מאוד חשובה ומאוד עמוקה, ונוגעת בכשלים כל כך רבים ובעבירות פליליות עמוקות. על רקע זה, העובדה שמשתמשים בהקמת ועדת חקירה לעניין הצוללות כאיזשהו מקל שמנפנפים על נתניהו, למקרה שהוא לא יקיים את הסכם הרוטציה, זה לא נראה לך שימוש פסול?".

על כך אברמוביץ' השיב: "אני אמרתי על בני גנץ שהוא אדם ישר ופטריוט אמיתי ושוחר טוב, אבל אמרתי עליו עוד דבר, שהוא לא מהענף, הוא לא מהתחום. לעצם שאלתך, את פרשת הצוללות וכלי השיט, צריך היה להקים עבורה ועדת בדיקה במשרד הביטחון מיד עם כניסתו של גנץ למשרד. אסור לקשור את זה לעניין נתניהו או לפוליטיקה. שם חייבת להתנהל חקירה לגבי תהליך הרכש או קבלת ההחלטות, ואין לקשור את זה בשום פנים ואופן לפוליטיקה. ופה בני גנץ כבר באיחור ניכר וגם יוצר זיקה שאיננה קיימת או לא צריכה להיות קיימת".

הוא לא מסוגל לקבל החלטות, פשוט.

"כן, אז אני אמרתי על בני גנץ שהוא מתמחה בלשקול אבל לא בלהחליט".

אתה מסכים איתי שהולכים לבחירות איך שלא נהפוך את זה?

"העובדה שהתקציב הדו שנתי שהיה כבר צריך להיות מובא באוגוסט עדיין איננו, כל זה נועד למטרה אחת, נתניהו מחפש נקודת פריצה לבחירות בשל אינטרס אישי-פוליטי-משפטי, ולכן אנחנו נלך לבחירות. לא יודע אם זה יהיה במרץ או באפריל או במאי, אבל אנחנו ניגרר לבחירות מהסיבה הידועה".

איך העניין של טראמפ משפיע עליו בתהליך קבלת ההחלטות?

"אני, בניגוד לעיתונאים ופרשנים רבים, פרובנציאלי. אז אני חושב שאנחנו צריכים להתמקד בצרותינו שלנו ובמרחב שלנו, ואני לא חושב שלעניין טראמפ או ביידן יש קשר לבחירות בישראל".

עריכה: אמיתי דואק, 103FM
אמנון אברמוביץ ניגוד עניינים רדיו 103 FM ניסים משעל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד