י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מינוס של 70 מעלות

צפו: כך מוציאים את החיסון הישראלי מהמקרר

עד כה קיבלו בביה"ח 'הדסה' 23 נסיינים ישראלים את החיסון פרי פיתוח המכון הביולוגי, והתוצאות נראות מבטיחות בע"ה. בשבועיים הבאים צפוי לעלות המספר ל-40

צפו: כך מוציאים את החיסון הישראלי מהמקרר
ד"ר שמחה בלוטניק שולף את החיסון צילום: דוברות 'הדסה'

ממשיכים עם הניסוי, והתוצאות עד כה נראות מבטיחות: מבית החולים 'הדסה' מדווחים כי 23 נסיינים ישראלים קיבלו עד כה את החיסון לקורונה המפותח בידי המכון הביולוגי בנס ציונה. מצבם של כל הנסיינים טוב ואיש מהם לא דיווח על תופעות לואי חריגות. בשבועיים הבאים יעלה המספר ל-40 מתחסנים.

פרופ׳ יוסי קרקו, מנהל המרכז למחקרים קליניים בהדסה, אמר היום כי "כל 23 משתתפי הניסוי בשנות ה-20 עד ה-50 לחייהם להם הזרקנו את החיסון במהלך השבועיים האחרונים חשים בטוב. הם לא סובלים מתופעות יוצאות דופן או בעיות רפואיות כלשהן בעקבות החיסון, למעט רגישות זמנית באזור ההרקה כצפוי.  הם ממשיכים לדווח לצוות המרכז על תחושותיהם מדיי יום באפליקציה ייעודית ובשיחות טלפוניות".

צפו ברוקח המרכז למחקרים קליניים בהדסה ד"ר שמחה בלוטניק שולף את החיסון מהמקרר בו הוא מאוחסן בקור של 70 מעלות מינוס. צילום: דוברות הדסה

בנוסף, גילה כי "חלקם כבר הגיעו כעבור מספר ימים לבדיקה רפואית מהירה כאן במרכז למחקרים קליניים, והמפגש איתם היה נעים ולא דרש עד כה התערבות או טיפול רפואי".

לאור התוצאות הטובות עד כה הניסוי ממשיך כמתוכנן, ולדבריו של פרופ' קרקו "בהמשך השבוע הבא אנו צופים הזרקת החיסון לעוד כ-10 משתתפים ולאחריו עוד 7. בסך הכל נשלים את הגיוס של 40 משתתפים בפאזה הראשונה. בשלב הבא, בשבועות שלאחר מכן, התוכנית היא לגייס משתתפים בגילאים מתקדמים יותר- עד 85 ואפילו בעלי מחלות רקע כרוניות. נאחל לכולנו הצלחה גם בהמשך הדרך".

המשך הניסוי שאמור להיות מורחב על 30,000 נסיינים, אמור להתבצע בחו"ל.

חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד