י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"הפסקתי לעשן, הבת שלי תפסה אותי"

זיכרונות מהבית הלבן: הנשיא לשעבר השיק ספר חדש

ברק אובמה נשיאה לשעבר של ארה"ב השיק ספר זיכרונות חדש בשם 'הארץ המובטחת' ובו הוא מתמקד בקריירה הפוליטית שלו עד קטיפת התפקיד הנחשק כנשיאה השחור הראשון בארה"ב | בספר משלב אובמה גם משגרת החיים היומיומיים בבית הלבן ומספר כיצד הפסיק לעשן

זיכרונות מהבית הלבן: הנשיא לשעבר השיק ספר חדש
הנשיא לשעבר ברק אובמה צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

ברק אובמה חושף כמה דברים מאחורי הקלעים מחייו בבית הלבן בספר זיכרונות חדש, כולל בעיות במשפחה וכיצד הלחץ בעבודה הגדיל את הרגל העישון שלו.

הספר בן 768 עמודים, שכותרתו 'ארץ מובטחת' ויצא ב-17 בנובמבר לחנויות, מתמקד בקריירה הפוליטית המוקדמת של אובמה עד הקדנציה הראשונה בבית הלבן. אבל הספר כולל גם כמה סיפורי עניין אנושיים, כולל מאבקו של הנשיא לשעבר להפסיק לעשן.

אובמה מספר שלעתים היה מעשן "שמונה או תשע או עשר סיגריות ביום, ומחפש מקום דיסקרטי לעשן" כך מפרסם ה-CNN.

הוא נותן קרדיט לבתו הבכורה מליה, בכך שגרמה לו להפסיק לעשן, וכתב שהיא הכירה בו שהוא מעשן אחרי שהריחה ריח של סיגריה. הוא אמר עוד שהוא 'בלי הפסקה' לעס מסטיק ניקוטין כדי להפסיק לעשן.

במהלך נשיאותו היו ספקולציות אינסופיות אם אובמה הפסיק לעשן או לא, מה שהבטיח לאשתו מישל שהוא יעשה לפני שהוא הפך לנשיא. אובמה החל לעשן כנער ודיבר על מאבקו להפסיק. "בתור מעשן לשעבר אני כל הזמן נאבק בזה", הודה הנשיא דאז במהלך מסיבת עיתונאים בשנת 2009. "האם נפלתי בזה לפעמים? כן. האם אני מעשן מדי יום, מעשן, האם אני מתמיד בעישןן? לא. אני לא עושה את זה מול הילדים שלי. אני לא עושה את זה מול המשפחה שלי. ואתה יודע, הייתי אומר שאני נגמלתי מזה ב-95%, אבל יש פעמים שבהם אני נופל בזה".

הוא מעולם לא נתפס במצלמה מעשן במהלך כהונתו בבית הלבן, אך היו רמזים להרגליו לעשן. בשנת 2015, במהלך נסיעתו של אובמה לגרמניה לפגישת ה-G-7, פרסם דוברו של ראש ממשלת איטליה דאז מטאו רנצי, תמונה ובה נראה אובמה מחזיק חפיסת סיגריות. הבית הלבן הכחיש אז את הדברים. במהלך אוגוסט 2011, אובמה הצטלם בחדר הסגלגל כשעל שולחנו נראה מה שנראה כמסטיק ניקוטין.

הספר הוא הראשון מבין שני החלקים שמגיע מהנשיא לשעבר - חלק מעסקה של 65 מיליון דולר שהוא ומישל אובמה חתמו עם Penguin Random House. ספרה של הגברת הראשונה לשעבר 'Becoming' נמכר במיליוני עותקים עם צאתו בשנת 2018, והציב רף ציפיות גבוה לספרו של בעלה.

בספרו, ברק אובמה מדבר גם על יחסי הגזע בארצות הברית, וכתב כי הבחירות ההיסטוריות שלו כנשיא השחור הראשון של המדינה גרמו לחלק מהפילוג הנוכחי במדינה. "כאילו עצם הנוכחות שלי בבית הלבן עוררה בהלה עמוקה, תחושה שהסדר הטבעי הופרע", כתב אובמה בספר.

דונלד טראמפ, לטענתו, חש את מצב רוחה של המדינה וניצל אותה כדי לזכות בבית הלבן בבחירות 2016. "וזה בדיוק מה שדונלד טראמפ הבין כשהתחיל לפרסם טענות שלא נולדתי בארצות הברית ובכך הייתי נשיא לא לגיטימי. עבור מיליוני אמריקאים שהאיש השחור הגיע לבית הלבן". כתב אובמה.

ברק אובמה עישון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד