י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
משנים גישה?

המכתב המפתיע של 'העדה החרדית' לח"כ החרדי

הטור השבועי 'בשלוש קריאות' עם הסיפורים שהתרחשו מאחורי הקלעים בפוליטיקה החרדית - עליהם לא תקראו בשום מקום אחר • והשבוע: ההומור של נתניהו על חוק הבקבוקים, מדוע ליצמן נטש בזעם את ישיבת הסיעה? מי הטריל את נהרי שהצביע הפוך מסיעת ש"ס, המכתב של 'העדה' ששלחו לפינדרוס והשלט בלשכת ליצמן שכבר היה מוכן לסגן השר 

המכתב המפתיע של 'העדה החרדית' לח"כ החרדי
שלוש קריאות צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 • עריכה: מורן כהן

קריאה ראשונה: הפתעה בלשכה הדגלאית מכתב מ'העדה החרדית'  

הפתעה של ממש נחתה השבוע על שולחנו של יו"ר סיעת יהדות התורה חבר הכנסת יצחק פינדרוס, עוזריו הפרלמנטרים שפשפו את עיניהם עת קיבלו מכתב ברכה מהשולח בד"צ 'העדה החרדית' בירושלים.

מבלי להזכיר את תפקידו של פינדרוס כחבר בכנסת המינים, ועד הכשרות של העדה החרדית כותבים במכתב ל"מכובידנו רב הפעלים והמעש לעזרת צרכי הציבור הרב יצחק פינדרוס", שהתגייס לעזרתם בתקופה האחרונה.

מדובר בסיוע מול חברת המים 'מקורות' כאשר שאיבת מים שלנו ממאגר המים התעכבה מסיבות לא ברורות, הפנייה שהגיע ללשכת פינדרוס טופלה במקצועיות על ידי עוזרו המסור חיים פרידלנדר שקיבל אף הוא מכתב תודה מהעדה החרדית.

האם ב'עדה' שמתנגדים למדינה מתחילים להבין שבלי עזרה מהכנסת אי אפשר לזוז? יהיה מעניין מאוד לעקוב. 

קריאה שניה: ליצמן זעם ונטש את הדיון הסיעתי

ראש ארגון ׳שובו׳ שנמצא בביקור בישראל השתתף השבוע בישיבת סיעת יהדות התורה, אך מתברר כי חבר הכנסת ליצמן פחות התחבר לביקור, ולא השתתף בדיון והעדיף להתראיין באותה שעה בערוץ הכנסת

ליצמן כך מתברר נמצא בנתק של עשור עם הארגון בעקבות פיטורים של אחד ממקורביו, ל'שלוש קריאות' נודע כי ליצמן זעם על כך שהביקור בחדר הסיעה מול כל חברי הסיעה לא תואם עם אגודת ישראל ורק שני חברי כנסת מהסיעה צוטטו כמשבחים את הארגון אייכלר וטסלר.

בארגון ׳שובו׳ התעקשו לסולחה עם ליצמן וקיבלו אחרי נתק ארוך פגישה אישית של ראשי הארגון עם ליצמן ביום חמישי, בשמך דקות הם שטחו בפניו את פעילות הארגון

אפרופו ליצמן, התפטרותו של יצחק כהן משמעותו מינויו לתפקיד סגן שר, בחודש האחרון דובר רבות האם ליצמן יקבל את האישור מהרבי מגור לחזור לתפקיד סגן, בסביבתו טענו בתוקף כי יחזור, אך מנגד טענו כי אין לו את האישור הדרוש.

'שלוש קריאות' יכול לחשוף כי במשרד השיכון כבר הכינו לליצמן לשכה מסודרת, ואף הגדילו להתאים את הלשכה ואת השלט לסגן השר המיועד שכנראה לא ייכנס. ליצמן שעזב את משרד השיכון בפעם האחרונה 10 דקות לפני התפטרותו מהממשלה כנראה לא יזכה לשבת בכיסא שם.

קריאה שלישית: כשנתניהו לא הבין למה יהדות התורה החזירו את פרשת הבקבוקים

ראשי יהדות התורה יעקב ליצמן ומשה גפני נועדו השבוע עם ראש הממשלה לפגישה שהוגדרה מראש כמתוחה בפגישה הם העלו כמה נושאים פוליטיים ויוזמות ממשלתיות שמסעירות את המגזר החרדי, אותם הם מנסים למנוע בכל דרך.

אחד מהם היא היוזמה של השרה לאיכות הסביבה גילה גמליאל להוסיף בקבוקים של ליטר וחצי למעגל המחזור, יוזמה שעלולה לייקר את עגלת הקניות החרדית, הצרכנית העיקרית של בקבוקי השתייה הגדולים.

כשהשניים שהעלו את הנושא בפני ראש הממשלה הוא לא הבין במה מדובר, ביבי שאל את הנוכחים בחדר "מה אתם מדברים על פרשית הבקבוקים זה מזמן הסתיים", שהוא מתכוון לפרשות של רעייתו שרה שהתיק בעניין נסגר והעניין ירד מסדר היום.

נתניהו כמובן אמר את הדברים בהומור, אבל במשך דקות היו צריכים להסביר לו את נושא חוק הפיקדון ואת תופעת ה'סודה' שנקנים בעשרות אלפי ליטרים לחתונות, בר מצוות, טישים, ישיבות ובתי הכנסת.

ואם כבר נגענו באלו שלא יודעים על חוקים יש גם נציגים שלא חיים את הכנסת, ברגע הדרמטי השבוע בו עלה לכנסת חוק 'האיים הירוקים' הצליחו ביהדות התורה להעביר ח"כ אחד שהצביע בניגוד לעמדת סיעתו - סיעת ש"ס, והצטרף ליהדות התורה.

 היה זו ההסתייגות שהציג חבר הכנסת יעקב אשר בשם ועדת החוקה בחוק שמבקש לפתוח את ים המלח העיר אילת, ההסתייגות עברה ברוב דחוק, בניגוד להערכתו של השר אדלשטיין כי ההסתייגות תיפול, בתגובה הוא משך באופן דרמטי את החוק.

מתברר כי סגן השר משולם נהרי מש"ס שפחות בקיא במה שקורה במשכן לא ידע מה עמדת סיעתו בהצבעה שתמכה בעמדת שר הבריאות, ושאל את מוטי בבצ׳יק איש יהדות התורה שהתנגדה ליוזמה "מה מצביעים?", ובבצ'יק השיב "אנחנו נגד", וכך סייע נהרי להעברת ההסתייגות.

שלוש קריאות העדה החרדית יצחק פינדרוס מקורות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד