י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
למדו לקח מארה"ב?

נערכים לבחירות: הצעה"ח של הליכוד שתנגוס בוועדת הבחירות

בצל סערת הבחירות בארצות הברית והטענות העולות על זיופים בבחירות, מקדמים חברי הכנסת מטעם הליכוד, הצעת חוק מיוחדת שכותרתה: "הצעת חוק הבחירות לכנסת - תיקון ושינויים בפעילות ועדת הבחירות המרכזית והרכבה" | וועדת הבחירות בתגובה: זיהום ההליך והרתעת בוחרים

נערכים לבחירות: הצעה"ח של הליכוד שתנגוס בוועדת הבחירות
ספירת הקולות בוועדת הבחירות צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

יוזמי ההצעה אינם מסתירים את כוונתם, וכותבים: אנו מציעים שינויים מהותיים, כמו חיזוק מעמדם של חברי ועדת הבחירות המרכזית הנבחרים אל מול פקידי הוועדה.

בנוסף מבקשים יוזמי הצעה למנות מעל הוועדה גוף פוליטי מפקח שיתן גישה בלתי מוגבלת של הפוליטיקאים לכל הליכי קליטת הקלפיות לקראת ספירת הקולות, שליטה של הפוליטיקאים במינוי מזכירי ועדות הקלפי וביטול הסעיף שמונע מחברי מפלגה להתמנות למזכירי קלפי.

יוזמי ההצעה מבקשים בנוסף לצייד מזכירי קלפי במצלמת גוף אשר תפעל לאורך כל יום הבחירות, לרבות לאורך ספירות הקולות, וזאת בנוסף לחוק המצלמות שמקודם אף הוא.

עוד נכתב בהצעה כי יש לאמץ את המודל ההודי למלחמה בזיופים, יותקן מנגנון ביומטרי לזיהוי הצבעה כפולה, כאשר המנגנון לא יזהה את המצביע, אלא רק את העובדה שהוא לא הצביע עד כה במערכת או קיבל סימון של חותמת על היד, כפי שנהוג בהודו. הליך זה נועד למנוע הצבעות חוזרות עם תעודת זהות של אדם אחר.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות' שני פוליטיקאים בכירים פנו לוועדת הבחירות המרכזית וביקשו חוות דעת מקצועית על הצעת החוק. הוועדה הכינה מסמך מיוחד, המזהיר מפני זיהום ההליך הדמוקרטי, לאור הצעת החוק המתגבשת, "פוליטיזציה מוחלטת של הוועדה והצרת סמכויות וצעדי הצוות המקצועי, שהוא הגורם המאזן למניעת כניסת מוטיבים פוליטיים בפעילות הוועדה" הזהירו בוועדת הבחירות המרכזית.

חבר הכנסת שלמה קרעי, אחד מיוזמי ההצעה, לא התרגש מההפחדות וכתב בחשבון הטוויטר שלו "הכתבה היום ב'ידיעות אחרונות' היא הדלפה בוטה, חסרת אחריות, לעיתים מעוותת, של פקידי ועדת הבחירות המרכזית. מסמך שהכינו נגד הצעת החוק שלי ולא טרחו להעביר אליי. מישהו שם מפחד מאוד מהשינויים שאני רוצה להכניס כבר תקופה ארוכה. על ראש הגנב בוער הכובע". 

עוד הוסיף קרעי "שלא יפחידו אתכם, אין שום מעורבות פוליטית, מדובר על פיקוח ושקיפות שעד היום לא היו קיימים. כולנו נשלטנו על ידי חבורה קטנה של פקידים מטעם עצמם שמחליטים מה להוציא, איך להוציא, מתי וכמה. נגמר הסיפור".

ועדת הבחירות הליכוד שלמה קרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד