ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
לאט אבל בטוח

המרוץ לנשיאות: ביידן ניצח בעוד 2 מדינות; טראמפ מתחיל לעכל

הבחירות בארה"ב: ג'ו ביידן ניצח גם במדינות ג'ורג'יה ואריזונה וטראמפ ניצח בצפון קרוליינה. בנאום שנשא בשישי נראה כי טראמפ מתחיל לעכל שהפסיד ואף רמז על כך

המרוץ לנשיאות: ביידן ניצח בעוד 2 מדינות; טראמפ מתחיל לעכל
ג'ו ביידן/דונלד טראמפ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מפת הקולות הסופית בארה"ב נמצאת כעת עם 306 לביידן ו-232 לטראמפ. כמויות האלקטורים הללו זהות בדיוק כמו לפני ארבע שנים, אז זכה טראמפ ל-306 אלקטורים והילארי קלינטון זכתה ב-232.

בהופעתו הרשמית הראשונה מאז הבחירות לנשיאות ארצות הברית, רמז דונלד טראמפ ביום שישי האחרון על האפשרות שלא ימשיך לקדנציה שנייה, אך לא התייחס ישירות לנשיא הנבחר ג'ו ביידן.

נשיא ארה"ב אמר כי "מה שלא יקרה" הממשל שלו לא יורה על סגר חדש. ורק "הזמן יגיד" אם ממשל אחר יטיל כזה. "באופן אידיאלי לא נלך לסגר" אמר טראמפ. "אני לא אלך, הממשל הזה לא ילך לסגר".

טראמפ אמר גם כי חיסון נגד קורונה "יכול להיות זמין לציבור כבר באפריל בשנה הבאה" לדבריו, חיסון יישלח "תוך מספר שבועות" לאוכלוסיות חלשות.

למרות ההכרה החלקית של טראמפ בהפסד, מזכירת העיתונות בבית הלבן קיילי מקניני אמרה כי טראמפ "אפילו לא נמצא בשלב זה" בכל הנוגע להודות בניצחון ביידן.

גם בגזרת בתי המשפט בפנסילבניה ובמישיגן לא הלך טוב לטראמפ, בתי המשפט דחו תביעות נוספות בטענה להונאת מצביעים בבחירות בארה"ב.

בתי משפט במדינות פנסילבניה ומישיגן דחו ביום שישי ניסיונות נוספים של הרפובליקנים ותומכיו דונלד טראמפ לשנות את תוצאת הבחירות החודש.

בית משפט פדרלי לערעורים בפנסילבניה דחה עתירה שהוביל מועמד רפובליקני לקונגרס לפסול 9,300 קולות דואר שהגיעו לאחר יום הבחירות.

גם מאמץ של תומכי טראמפ במישיגן לשנות את תוצאת הבחירות במדינה לא צלח, בית המשפט דחה את בקשתם להכריז כי הקולות לא אושרו, ודחה את בקשתם למנות מבקר חיצוני בדטרויט.

ביידן קיבל כמעט 150,000 קולות יותר מטראמפ במישיגן, מדינה בה ניצח טראמפ בשנת 2016. מישיגן אמורה לאשר את תוצאות הבחירות שלה ב -23 בנובמבר.

דונאלד טראמפ ג'ו ביידן הבחירות לנשיאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד