י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לקראת מרוץ בעתיד

ללא צנזור: טראמפ בוחן הקמת כלי תקשורת חדש

אחרי שנכווה לא מעט בפלטפורמות התקשורתיות והחברתיות הקיימות, נשיא ארה"ב טראמפ שהפסיד בבחירות האחרונות שוקל הקמת ערוץ תקשורתי חדש שישמיע את קולו וקולות התומכים בו ללא חשש

ללא צנזור: טראמפ בוחן הקמת כלי תקשורת חדש
הנשיא טראמפ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מאמצי טראמפ לנצח בקדנציה שנייה לא צלחו, הנשיא דונלד טראמפ דן עם יועצים במגוון מיזמי תקשורת שישאירו אותו באור הזרקורים לקראת ריצה אפשרית לבית הלבן בשנת 2024.

טראמפ שוקל להקים ערוץ טלוויזיה חדש או חברת מדיה חברתית כדי להתחרות באלה שלדעתם חנקו את יכולתו לתקשר ישירות עם אמריקנים, כך על פי הדיווח בארצות הברית

"אני חושב שכל אפשרות עומדת על הפרק, מדיה חברתית או ערוץ טלוויזיה על הכוונת, הוא כנראה יודיע שהוא מתמודד לנשיאות ביום העזיבה שלו", אמר גורם רפובליקני שהשתתף בפגישות עם יועצי הקמפיין של טראמפ.

טראמפ דן שוב ושוב עם יועציו בתוכנית להקים חברת מדיה חברתית שתתמודד מול טוויטר, שמדיניותה הובילה לאזהרות תוכן שפורסמו בחלק מהציוצים שלו.

בימים שלאחר הבחירות, רבים מהציוצים של טראמפ השנויים במחלוקת על התוצאות הוסתרו על ידי טוויטר, וניתן היה לראותם רק על ידי לחיצה על האזהרה.

בפגישה עם יועצי הקמפיין שלו לפני כמה חודשים, טראמפ דיבר על הטכנולוגיה הדרושה לגרסה שמרנית של טוויטר, וכיצד אפשר לחקות את הפלטפורמה בפועל מאחורי הגב של טוויטר, כך אמר גורם רפובליקני בפגישה.

ציוץ של טראמפ שסומן ע"י טוויטר

מספר אפליקציות כבר הושקו כחלופות לטוויטר, כולל Gab, MeWe ו- Parler.

פארלר צברה הכי הרבה והכפילה את מספר המשתמשים היומי לכ-8 מיליון מאז הבחירות בהשוואה לטוויטר זה לא הרבה, 187 מיליון משתמשים פעילים יומיים יש לטוויטר.

יש לציין שפארלר גדלה מיום ליום, פארלר היא רשת ימנית ובעליה אמר כי "מה שאפשר להגיד ברחובות ניו יורק, אפשר לכתוב אצלי, אני לא אצנזר כלום בשום מצב ובשום צורה, רק אם זה תוכן שעובר על החוק".

טראמפ שוקל לפתוח ערוץ חדשות טלוויזיה חדש כדי להילחם ברשת 'פוקס ניוז' לאחר שהנשיא יצא נגד הרשת השמרנית. טראמפ התלונן שהתוכן בערוץ לא מספיק בעד טראמפ.

כריסטופר רודי, חברו של טראמפ והמנכ"ל של Newsmax, ערוץ חדשות טלוויזיה ושמרן, אמר כי הפעלת ערוץ חדשות זו משימה קשה.

"אני לא בטוח שהאנשים סביבו מעריכים את האתגר שעשוי להיות כרוך בכך" אמר רודי. והוסיף כי הערוץ שלו פתוח להצעה לדבר עם טראמפ על תוכנית ב- Newsmax.

"הנשיא הוא כוח מדהים," אמר רודי. "יש לו קהל מעריצים ענק שלא כמו אף דמות פוליטית אחרת בהיסטוריה האמריקאית".

טראמפ כמובן מעדיף פלטפורמות המאפשרות לו להציג מסר לא מסונן. בעבר הוא חשב על שידור תוכנית רדיו יומית מהבית הלבן, והרעיון התקדם עד לנקודה בה גורמים רשמיים דיברו על איך להוציא אותה, אך בסופו של דבר, הרעיון בוטל בגלל חששות לוגיסטיים, כמו הקושי לקבוע שעה קבועה מזמנו של הנשיא מדי יום לתוכנית.

רשימה ארוכה של רפובליקנים צפויים להתייצב לפריימריז של המפלגה הרפובליקנית בשנת 2024, כולל סגן הנשיא מייק פנס, שגרירת ארה"ב לשעבר באו"ם ניקי היילי, שר החוץ הנוכחי מייק פומפאו, הסנטורים טד קרוז וטום קוטון, רון דסאנטיס מושל פלורידה וקריסטי נועם מושלת דרום דקוטה.

טוויטר פוקס ניוז דונלד טראמפ רפובליקנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד