י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סגירת מעגל

אחרי קרוב ל-50 שנה: מוזס נתפס בזהות בדויה

הוא נכלא למאסר עולם בגין רצח אישה, יצא לחופשה להשתתף בהלוויה ומאז נמלט והצליח להסתתר במשך קרוב ליובל שנים. לאחר שנעצר לפני כמה חודשים בגין עבירה אחרת שביצע, טביעות האצבעות הסגירו את זהותו האמיתית של לאונרד מוזס שחי בזהות בדויה

אחרי קרוב ל-50 שנה: מוזס נתפס בזהות בדויה
אילוסטרציה צילום: unsplash

ה-FBI לכד אסיר נמלט שהיה במנוסה במשך קרוב ל-50 שנה.

מדובר באסיר, לאונרד מוזס שנידון למאסר עולם בשל השלכת בקבוקי תבערה, יחד עם אנשים נוספים, בהפרות סדר בעקבות הירצחו של הכומר השחור מרטין לותר קינג בשנת 1968. בקבוקי התבערה הציתו אש בביתה של מרי אמפלו בפיטסבורג, שנפגעה קשות ומאוחר יותר מתה מפצעיה.

הבריחה של מוזס מהכלא התרחשה לאחר שבשנת 1971 הוא קיבל שחרור קצר כדי להשתתף בהלוויית סבתו והוא ניצל את ההזדמנות כדי להתחמק מהשוטרים שאבטחו אותו.

ה-FBI חידש את חיפושיו אחר מוזס בשנת 2016, חקר את משפחתו פעם נוספת, הציע פרס על מידע שיוביל מעצרו, וכן הקים מוקד ייעודי למסירת מידע, כך דווח בתקשורת האמריקאית.

מוזס עוכב השנה ונחקר במסגרת חקירה אחרת. ה-FBI לא מסר פרטים על אותה חקירה. ממסמכי בית המשפט עולה כי פול דיקסון, יליד 1949, נעצר באפריל בגין הונאה ומתן מרשמים בלתי חוקיים לחומרים בפיקוח.

במסגרת החקירה נלקחו טביעות האצבעות של החשוד והועברו למאגר של רשויות אכיפת החוק. בסופו של דבר נמצאה התאמה לרישומים הפדרליים של ה-FBI על מוזס. מסתבר כי מוזס חי בשלווה במשך קרוב ליובל שנים באמצעות זהות בדויה שהקשתה על תפיסתו עד הלום.

בשבוע שעבר נעצר מוזס בביתו בגרנד בלנק, מישיגן, ובהמשך יעבירו אותו הרשויות לפנסילבניה. "אני מקווה שמעצר זה יהיה סגירת מעגל מסוימת עבור בני משפחתה של מרי אמפלו", אמר סוכן ה-FBI מייקל כריסטמן.

FBI אסיר נמלט מאסר עולם זהות בדויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד