י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יתרון משמעותי

תצוגה ראשונה של תוצרת ישראלית בשוק הטרי של דובאי

השוק הטרי של דובאי פותח תצוגה ראשונה אי פעם של תוצרת ישראלית הכוללת פירות וירקות. אחד היצואנים הגדולים בישראל: "ליצוא של מוצרים חקלאיים טריים מישראל לשוק איחוד האמירויות יש יתרון משמעותי בגלל הקרבה הגאוגרפית והמהירות בה ניתן להעביר את המוצרים ישירות לשווקים באיחוד האמירויות ומחוצה לה"

תצוגה ראשונה של תוצרת ישראלית בשוק הטרי של דובאי
תוצרת ישראלית בשוק בדובאי צילום: משרד החוץ הישראלי

השוק הטרי באזור ראס אל חור בדובאי המנוהל על ידי עיריית דובאי, פתח בשבת את תצוגת התוצרת הישראלית הראשונה אי פעם.

באירוע השתתף גם שלומי פוגל, יו"ר כרמל אגרקסקו, אחד היצואנים הגדולים בישראל של תוצרת חקלאית. "אנו נרגשים להיות חלק מהקשרים ההולכים וגדלים בין ישראל לאיחוד האמירויות. יחד עם עמיתינו בדובאי אנו מתחילים לראות את 'פירות השלום' כיום".

"ליצוא של מוצרים חקלאיים טריים מישראל לשוק איחוד האמירויות יש יתרון משמעותי בגלל הקרבה הגאוגרפית והמהירות בה ניתן להעביר את המוצרים ישירות לשווקים באיחוד האמירויות ומחוצה לה. תוך מספר שעות לאחר הקטיף, התוצרת הטרייה יכולה להגיע לנקודות מכירה. החקלאות הישראלית מאוד מתקדמת ואנחנו בטוחים שכולם ייהנו מהתוצרת שלנו ", אמר פוגל.

על פי הודעה לעיתונות של משרד התקשורת בדובאי ביום שבת, באירוע הפתיחה השתתף הסולטן אחמד בין סוליים, אחראי על נושא היבוא. עבדול רחמן אל האשמי, ראש לשכת אבטחת המזון. מוחמד אל דהאני, מנהל פיתוח חקלאי ובריאות במשרד לשינוי האקלים והסביבה. אחמד מחבוב מוסאביח, מנכ"ל מכס דובאי, ובכירים נוספים באיחוד האמירויות הערביות.

איחוד האמירויות וישראל סיכמו לנקוט ביוזמות הדדיות להקמת קשרים דיפלומטיים ועסקיים בהקדם האפשרי, עוד סוכם על קידום השקעות ותיירות והשקת טיסות ישירות בין שתי המדינות. מטעם איחוד האמירויות נמסר לתקשורת המקומית: כי "הכנסת התוצרת הישראלית מוסיפה למאמץ של דובאי לגוון את מקורות התוצרת המיובאת באיחוד האמירויות הערביות".

פוגל הוסיף כי בכרמל אגרקסקו מתכוונים להשקיע בחוות חקלאיות באיחוד האמירויות, תוך שילוב החידושים האחרונים בתחום האגרו-טכנולוגיה.

תוצרת ישראל דובאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד