י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לקראת הכרעה

הלחץ גובר: "אי אפשר להפקיר את הדיור; למנות אגודאי לתפקיד"

הדיור על סדר היום: הסערה סביב פרישתו של חה"כ ליצמן ממשרד השיכון ומינויו של יצחק כהן לתפקיד עוררה סערה לא מעטה כשכהן הודיע אף הוא על פרישה | במחנה ה'דמוקרטים' בסיעת אגודת ישראל לא נחים, והבוקר, שעות קודם מינויו הצפוי של המנכ"ל יאיר פינס, מגבירים את הלחץ

הלחץ גובר: "אי אפשר להפקיר את הדיור; למנות אגודאי לתפקיד"
יעקב ליצמן/מאיר פרוש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במהלך שעות היום (ראשון) או לכל המאוחר מחר צפויים להודיע על המינוי לתפקיד שר השיכון במקום יצחק כהן שהודיע ביום חמישי על פרישתו, בינתיים כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים' המאבק שפתחו סגה״ש מאיר פרוש וחה״כ ישראל אייכלר צוברתר תאוצה, כשהבוקר הם מגבירים את הלחץ.

בעיתון ׳המבשר׳ דווח הבוקר כי פרוש ואייכלר מתעקשים לקיים דיון סיעתי קודם ההכרעה על המינוי, תוך שהם מגבירים את הלחץ בהודעה שפורסמה נכתב כי "נושא הדיור הוא נושא אקוטי ביהדות החרדית. העובדה שזוגות צעירים אינם מוצאים קורת גג לראשם, היא בעיה העומדת לפתחה של היהדות החרדית יום יום, זה למעלה מעשור. הציפיה כעת היא, על כן, שבמשרד הבינוי והשיכון ימשיך לעמוד איש אגודת ישראל, כמתחייב מתוך ההסכם הקואליציוני ומתוך ההסכם בתוך סיעת יהדות התורה".

בכתבה אף הסבירו את פשר המכתב שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', וצוטטו גורמים אגדואים, "אין עינינו צרה בשום מפלגה ואין כאן עניין פרסונאלי. יש כאן עניין עקרוני של טובת הכלל ושל יישום משנתה של אגודת ישראל. איננו יכולים להפקיר את הנושאים העומדים בראש סדר היום לחסדי הזולת".

עוד התריעו ב׳המבשר׳ בשמם של גורמים אגדואים, "כדי שציבור בוחרי יהדות התורה, כצו מרנן ורבנן שליט"א, לא ינחל אכזבה, אנו מצפים לראות דווקא איש אגודת ישראל במשרד הבינוי והשיכון, דבר שבוודאי יתרום ויסייע כדי לחולל מפנה בנושא החשוב הזה".

בנוסף, גם בסיעת ׳דגל התורה׳ נשמעו קולות ביקורת כלפי ליצמן לקראת מינוי מסתמן של יאיר פינס כיום המנכ״ל ומועמד בולט לתפקיד, כשהם טעונים כי לא ראוי למנות אדם 'לא חרדי' (חובש כיפה סרוגה) לתפקיד השייך ליהדות התורה.

יעקב ליצמן מאיר פרוש ישראל אייכלר המבשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד