ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024

למה כל כך הרבה בוגרי ישיבות לא שורדים לימודי תואר?

לימודי תואר ובוגרי ישיבות, למה השילוב הזה כל כך קשה, ולמה כל כך הרבה לא שורדים את זה?

למה כל כך הרבה בוגרי ישיבות לא שורדים לימודי תואר?
סטודנטים חרדים צילום: מפתחים

אתה יושב על הספה בפינת הסלון, לילה, הבית שקט, רק הווילון נע לאיטו בקצב הרוח, אתה עוצם עיניים מנסה לראות את עצמך בעוד חמש שנים. ככה כל המנטורים אומרים היום, לא? תדמיין לעצמך את היעד והדרך, וכך גם תצליח להגיע אליהם. חמש שנים? זה נתח זמן משמעותי! אתה מתרכז בשאלה שמעסיקה אותך בימים האחרונים: מה העתיד התעסוקתי שלי, ומה נכון לי ללמוד עכשיו? שבעת מעצות, המלצות, נתונים ואינסוף מידע על כל מקצוע ומסלול, וכרגע השאלה היא רק כלפי עצמך, איפה אני רוצה להיות עוד חמש שנים? מה אני מגדיר כהצלחה? כמה אני שואף להרוויח בחודש? ומה יגרום לי סיפוק ותחושה טובה?

אתה בחור כשרוני במיוחד, את זה אתה יודע. שנים היית השפיץ של השיעור ושל הכולל, החברים בכלל קוראים לך מחונן, אבל אתה לא יודע אם זה יעזור לך בלימודים האקדמיים, יש לך הרבה חברים שהיו הטופ של הישיבה, עם ראש חזק ויכולת פיצוח של הסוגיות המורכבות ביותר, ופתאום בלימודים האקדמיים הם קורסים, המכינה האינטנסיבית, האנגלית והמתמטיקה, המבחנים הצפופים, המטלות המרובות, הממ״נים, מועד ב׳, מועד ג׳... כל כך הרבה מושגים חדשים שהחברים מסננים בחרדה ושמעסיקים אותם בלי סוף מחוץ לשעות הלימודים, גם הטובים ביותר נופלים בזה.

נראה שלימודים לתואר זה אתגר רציני לבוגר ישיבה, וזה קצת מרתיע אותך, יכול להיות שגם לך זה יקרה? אתה שרגיל ללמוד 10-12 שעות בכל יום, החברותא המבוקש, שמוסר את ה׳חבורה׳ הטובה ביותר, אתה שסיימת הש״ס כבר לפני שנתיים, הולך עכשיו להיכנס למסלול שאתה עלול להיכשל בו?

ב׳מפתחים – מצטיינים בהייטק׳ – תוכנית הלימודים וההכשרה שתוכננה במיוחד עבור גברים חרדים מצטיינים, חקרו את האתגר הזה לעומק. טובי המומחים ניסו לפצח את ההתמודדות של כל בוגר ישיבה שנכנס לאקדמיה ולהבין איך הופכים את היכולות והיתרונות של בוגרי ישיבה, שכל השנים למדו בעיון ברמה גבוהה במשך רוב שעות היממה ופיתחו מיומנויות של למידה, חשיבה מעמיקה, דיון בצוות ומגוון יכולות חשובות ומהותיות, ליתרון בולט בעולם ההייטק.

במקום להתרכז בלהפוך את בוגר הישיבה למתאים לאקדמיה, ועל הדרך לסבול מ 76% נשירה במהלך הלימודים, בחרו ב׳מפתחים׳ לבנות מסלול לימודים ותעסוקה שלוקח את אותן יכולות, מעצים אותן ומשתמש בהן בעולם התעסוקה האמתי, בתחום הייטק – שבו שיטת העבודה דומה במאפיינים רבים לעולם הישיבות.

והחלק המהותי ביותר, הוא המענה לשאלה שבפתיח הכתבה ׳איפה אתה רואה את עצמך בעוד 5 שנים מהיום?׳ בחישוב מהיר, אחרי שנה מכינה + 3 שנים לימודים לתואר, בעז״ה אם תהיה 1 מתוך 4 שעוברים את המסלול המאתגר הזה בהצלחה, בעוד 5 שנים תחפש את המשרה הראשונה שלך, תעשה את הצעדים המתחילים בעולם ההייטק, ותבצע את ההמרה מהלימודים התיאורטיים, לעולם המעשי, המהיר והמחייב של עבודת הצוות בהייטק, ומשם תתחיל לטפס בין המשרות ולהגיע למשרת החלומות שלך.

להתכונן לתואר כבוגר ישיבה • קרדיט: מפתחים/שאטרסטוק

ב׳מפתחים – מצטיינים בהייטק׳ מחכה לך מסלול שונה לחלוטין, מהיום הראשון מתחילים 18 חודשים של לימוד אינטנסיביים, במימון מלא! 5 ימים בשבוע 8 שעות בכל יום, המהווים 2,500 שעות אקדמאיות בדיוק כמו בתואר אקדמי. ההבדל הוא לא רק בקצב המהיר, אלא בעיקר בתוכנית הלימודים ובמבנה שלה: הלימודים ייעודיים לעבודה מעשית, כל צורת הלימוד מובילה להתנסות אישית, למחקר, לעבודה בזוגות ובצוותים בדיוק כמו בעולם ההייטק, ובהתאמה מרבית למיומנויות הלמידה של המצטיינים שבין בוגרי הישיבות, כולל הטמעה של השפה האנגלית מabc  ועד לתכתובות מיילים שוטפים וחומר מקצועי באנגלית לאחר 18 חודשים.

בנוסף, הסטודנטים מקבלים מעטפת תומכת ומקדמת שלא קיימת באף מקום אחר, כי המטרה ב׳מפתחים׳ היא שתצליח בעולם העבודה, ולא שתסיים את הקורס בציון כזה או אחר, ולכן אין מטלות בית, תוך הבנה שחיי המשפחה והקהילה צורכים את שלהם, המבחנים מותאמים לראש הישיבתי, בקורס כמעט ואין צורך בשינון חומר כמותי ובסיכום במהלך השיעורים, ואם סטודנט נכשל, הצוות מתגייס להבין איפה הקושי שלו ולעזור לו להתגבר על הפער. הלימודים בנויים על עבודה בצוותות, על פיתוח החשיבה והתמודדות עם אתגרים מעשיים, בדיוק כמו בעולם ההייטק, וכוללים גם הכשרה מנטלית לקראת הכניסה לעולם ההייטק וראיונות העבודה הנוקשים, כך שלאחר שנה וחצי הסטודנטים יוצאים לעבוד במשרדי הייטק, בשכר מכובד, ובשל המוכנות הגבוהה שלהם, הם נכנסים מיד לעבודה ומשתלבים בעולם ההייטק התוסס כבר מהיום הראשון.

עם תום תקופת ההכשרה מפתחים מציבה את הבוגרים במשרות הייטק מהנחשקות ביותר בארץ ונכנסים לתקופת העסקה  של 36 חודשים בשכר גבוה. לאחר סוף המסלול העובדים צפויים להשתכר בין 22,000 ש״ח ל 28,000 ש״ח ואף יותר. ושם תוכל למצוא את עצמך בעוד 5 שנים.

בימים אלה מסתיים תהליך הגיוס והמיון הקפדני לקראת מחזור 4, ולקראת יום הגיוס האחרון, ׳מפתחים׳ מחפשת את הכישרוניים ביותר בקרב בוגרי הישיבות, בעלי מוטיבציה ותפיסה חדה עם יכולת לפתור סוגיות מורכבות בדרכים יצירתיות, המוכנים למסלול מאתגר ומתגמל, שיבואו לנסות לעבור את הליך הקבלה המורכב, ולהתחיל לבנות את הקריירה התעסוקתית המבטיחה שלהם.

חושבים שאתם מסוגלים לקבל משכורת של 18,000 ש"ח, הכניסו פרטים ונחזור אליכם>>>

 

מפתחים לימודי אקדמיה הייטק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד