י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חדש במדור בריאות

מחלת הסוכרת: ילדים מתמודדים 24/7 בניהול עצמאי של איבר שכשל לפתע בגופם

היה לי 95 ונתתי בולוסים לפי 1/12. אכלתי 84 פחמימות מורכבות ושעתיים אח"כ היה לי 65. תיקנתי עם פחמימה פשוטה, ו15 דקות אחר כך היה לי 89 • לא הבנתם כלום? תודו לה' יתברך, ועקבו אחרי סדרת הכתבות כאן ב'מדור בריאות' של 'בחדרי חרדים' ולמדו על מחלת הסוכרת, הבינו יותר עם מה מתמודדים החולים במחלת הסוכרת

מחלת הסוכרת: ילדים מתמודדים 24/7 בניהול עצמאי של איבר שכשל לפתע בגופם
ערכת חולה סוכר צילום: באדיבות המצלם

הם נראים בדיוק כמו כל אחד אחר בגילם, עוסקים בכל הפעילויות, מתפקדים בלימודים בבריאות איתנה, ובכל זאת הם לא רק בעלי כשרון ניהול מאין כמותו – הם מנהלים מערך רפואי מושלם שנכפה עליהם מכורח מצבם.

ההתמודדות הזו נכפתה עליהם בבת אחת ללא הודעה מראש, כשגם כיום בעידן הרפואה המפותחת, הרופאים עדיין לא יודעים את הסיבות לכשל, ומנסים להציע תאוריות שונות שלא תמיד עולות בקנה אחד עם המציאות.

הם מתמודדים 24/7 בניהול עצמאי של איבר שכשל לפתע בגופם, והם נקראו אל הדגל למלא את מקומו.

שיחה של סוכרתי עם הרופא שלו יכולה להישמע בערך כך: "היה לי 95 ונתתי בולוסים לפי 1/12. אכלתי 84 פחמימות מורכבות ושעתיים אח"כ היה לי 65. תיקנתי עם פחמימה פשוטה, ו15 דקות אחר כך היה לי 89. מכיוון שזה חוזר כבר כמה פעמים על עצמו בשעות הבוקר הייתי רוצה לשאול אולי לשנות את היחס בשעות הבוקר ל1/14? כמגמה, או שזה קשור להני-מון, ואז נמשיך כרגיל?"

בקרב הציבור הכללי שאינו חשוף לסוכרתיים, קיימים מיתוסים וחצאי אמיתות לרוב בקשר לחיי הסוכרתיים, לעיתים עד כדי גיחוך. כל סוכרתי יוכל לספר לכם על אפיזודות משעשעות בהן נתקל במהלך חייו, ועל אמירות חסרות שחר שהיה עד להן בקשר לסוכרת.

חדש ב'בחדרי חרדים' – מסירים את המסכה ממחלת הסוכרת

'בחדרי חרדים' פנה אל מומחים, התייעץ עם רופאים ועסקני רפואה, ויחד התגבשה לה סדרת כתבות מיוחדת על המחלה אתה מתמודדים רבים, כאשר אין אחד שלא מכיר אחד בסביבתו המתמודדת עם מחלת ה'סוכרת', או שסביבתו חיה עדיין בהסתרה.

בתקופה הקרובה תעלה סדרת הכתבות כאן ב'מדור בריאות' של 'בחדרי חרדים', בתקווה שהגולשים הרבים יפיקו מכך תועלת מרובה, הן אלו החולים שיוכלו ללמוד ולהעמיק על המחלה איתה הם מתמודדים, והן אלו שברוך השם לא חולים, ובעזרת השם גם לא יחלו, שיכולו להבין יותר את ההתמודדות איתה מתמודדים אלו החולים במחלה המכונה 'המגפה הלבנה' שבחסדי שמיים כבר לא כל כך נחשבת למגפה.

יודגש: כי כל סדרת הכתבות מובאת כאן רק להעמקת הידע והרחבת הידיעות, ואין בכל האמור מתן עצה רפואית כלל, על כל שאלה ובירור פנו אל גורמי הרפואה המוסמכים.

סייע בהכנת סדרת הכתבות אברהם דיקמן, מומחה למחלת הסוכרת.

סוכרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד