י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מלחמת קרדיטים

ב'גלובס' נתנו את הקרדיט לכץ, נתניהו החליף את התמונה

באתר 'גלובס' הביאו את הידיעה על אשרור הדירוג בליווי תמונתו של שר האוצר ישראל כ"ץ. נתניהו נראה, פחות אהב את הקרדיט שניתן לשר האוצר, ובציוץ בחשבון הטוויטר שלו, צירף תמונה בה הוא מופיע במקומו של שר האוצר • צפו

ב'גלובס' נתנו את הקרדיט לכץ, נתניהו החליף את התמונה
בנימין נתניהו וישראל כץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בסוף השבוע שעבר הודיעה חברת דירוג האשראי הבינלאומית S&P כי אשררה את דירוג האשראי של מדינת ישראל על החוב במטבע חוץ ברמה של AA- והותירה את תחזית הדירוג על "יציבה".

נציגי חברת הדירוג הדגישו בהודעתם את חוזקות הליבה של דירוג האשראי של ישראל, כגון: כלכלה עשירה ואיתנה, חשבונות חיצוניים חזקים ויתרונות שצומחים למדינה ממדיניות מוניטרית גמישה וממאגר עמוק יחסית של חיסכון מקומי. שתי המגבלות העיקריות של הדירוג נותרו נטל החוב הגבוה יחסית וכן סיכונים גיאו-פוליטיים.

עם צאת השבת כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו "‏שבוע טוב! הנה עוד הבעת אמון מרשימה במדיניות הכלכלית שאנו מובילים, כשחברת דירוג האשראי העולמית S&P משאירה את דירוג האשראי של ישראל ברמתו הגבוהה ללא שינוי בזמן משבר הקורונה העולמי, ובשעה שהיא הורידה את דירוג האשראי למדינות מפותחות".

עוד הוסיף נתניהו "נמשיך להוביל את כלכלת ישראל באחריות ונסייע לעסקים, עצמאיים, שכירים ולכל מי שנפגע ממשבר הקורונה".

עד כאן הכל נראה ונשמע כמו עוד בשורה כלכלית, אשר ראש הממשלה, 'מר-כלכלה', מתגאה בה. אך מאחורי הקלעים התחולל משבר קטן סביב סוגיית הקרדיט.

באתר 'גלובס' הביאו את הידיעה על אשרור הדירוג בליווי תמונתו של שר האוצר ישראל כ"ץ. נתניהו נראה, פחות אהב את הקרדיט שניתן לשר האוצר, ובציוץ בחשבון הטוויטר שלו, צירף תמונה בה הוא מופיע במקומו של שר האוצר.

נתניהו במקום כ"ץ (מתוך הטוויטר של של בנימין נתניהו)

התמונה המקורית. (צילום מסך אתר גלובס)

גלובס בנימין נתניהו ישראל כץ דירוג אשראי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד