י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
פרסום ראשון - הקרבות ביהדו"הת

אשר לפינדרוס: "ראוי שהודעות יתואמו עם כל הסיעה"

מהומה בסיעת יהדות התורה: אחרי השינוי בנהלים לגבי פרסום הודעות סיכום ישיבות הסיעה על ידי לשכתו של חה"כ פינדרוס, יש מי שטוען כי הדבר נעשה ללא תיאום | חה"כ אשר שיגר מכתב ובו הוא דורש כי הדבר ייעשה בתיאום עם כלל חברי הסיעה | פרסום ראשון

אשר לפינדרוס: "ראוי שהודעות יתואמו עם כל הסיעה"
אשר - פינדרוס צילום: דוברות הכנסת

מחלוקות לא רק באגודת ישראל, בעקבות שינוי נהלים בסיעת יהדות התורה ופרסום הודעות סיכום מכל ישיבות הסיעה על ידי לשכתו של חבר הכנסת יצחק פינדרוס יו"ר הסיעה, יש מי שטוען כי הדבר נעשה ללא תיאום ודורש לתאם הודעות כאלו בעתיד.

בשבועות האחרונים עלו מספר תלונות על פרסום ההודעות לתקשורת מסיעת יהדות התורה על ידי לשכת חה"כ פינדרוס, חלקם אף פרסמנו כאן במדור ׳שלוש קריאות׳ באתר ׳בחדרי חרדים׳, אחת מהם הייתה הודעה של פינדרוס בשמו על החלטת סיעה להתנגד להעלאת הקנסות שצפויה הייתה לעלות לדיון באותו יום בממשלה.

אלא שלאחר כמה דקות שיגרו ראשי יהדות התורה חברי הכנסת גפני וליצמן הודעה דומה בשמם מה שחשף את הביקורת על ההודעה הקודמת ששיגר פינדרוס.

בנוסף, הודעות נוספות שיצאו, גם על נושא הצהרונים, אחרי שנכתב בהודעה כי הנושא הועלה על ידי חה״כ פינדרוס והודעת סיכום מהשבוע החולף בו השתתפו נציגי ׳שובו׳ בדיון הסיעתי הביאו לתלונות מצד כמה מנציגי הסיעה.

המכתב שנשלח

כך דיווחנו אמש כי באגודת ישראל התלוננו כי הזמנת ראשי 'שובו' בוצעה ללא תיאום איתם, ואילו בהודעה על הצהרונים היו שטענו כי הנושא הועלה על ידם וכי אין טעם לציין בהודעת סיעה מי מעלה איזה נושא.

לאחר רצף האירועים הללו משגר היום (ראשון) חבר הכנסת יעקב אשר, מי ששימש כיו״ר הסיעה הקודם, מכתב ליו״ר הסיעה הנוכחי פינדרוס בו הוא דורש כי כל ההודעות הצפויות לצאת בעתיד חייבות להיות מתואמות עם כל נציגי הסיעה.

"ראשית", כותב אשר לפינדרוס במכתב ששוגר גם לכל חברי הסיעה, "ברצוני לברך על פרסום סיכומי הישיבות והודעות הסיעה בנושאים שעל סדר היום, וזאת במטרה להבהיר את עמדת הסיעה ולהעניק לה משנה תוקף".

אך הוא מוסיף ודורש: "עם זאת, מפאת חשיבותן של הודעות אלו, מן הראוי שההודעות יפורסמו לאחר שמיעת הערותיהם של כלל חברי הסיעה ובאישורם, כפי שהיה נהוג בקדנציות הקודמות".

בלשכת פינדרוס מגיבים למכתבו של חבר הכנסת אשר בלעג, ומשיבים לו מטעם 'פניות הציבור' באופן רשמי: "קיבלנו מכתבך בתודה. הדברים יובאו לידי חבר הכנסת הרב יצחק פינדרוס".

יעקב אשר יצחק פינדרוס יעקב ליצמן יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד