י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"איך תוכלו לשבת בממשלה?"

סמוטריץ' מאתגר את החרדים ומתריע: בג"ץ צפוי להכיר בגיורים רפורמיים

סאגת הגיורים שנמצאת לקראת הכרעה על שולחן הבג"ץ עולה שוב לסדר היום | חה"כ בצלאל סמוטריץ' בקריאה לנציגים החרדים "המשך הגמגום בעמדת המדינה יביא בסבירות כמעט מוחלטת לפסק דין חמור" | לדבריו, האחריות מוטלת בעיקר על הסיעות החרדיות השותפות בקואליציה

סמוטריץ' מאתגר את החרדים ומתריע: בג"ץ צפוי להכיר בגיורים רפורמיים
קמפיין נגד הרפורמים בעבר צילום: PayPerLens

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (ימינה) מאתגר את ראשי הסיעות החרדיות ומעלה לסדר את היום את סאגת הגיורים שנמצא על שולחן הבג״ץ לקראת הכרעה ועלולה להתהפך על החרדים, סמוטריץ׳ מבקש לחוקק את החוק שכבר העלו בסיעות החרדיות כדרישה.

מעט רקע: מדובר בעתירה שהגישה התנועה הרפורמית המבקשת להכיר גם בגיורים שלהם, לאחרונה הודיעו בג״ץ כי הם יתנו אורכה עד סוף החודש (30.11) להסביר מדוע לא יוכר גיור רפורמי. והמענה לו הוא חקיקת חוק גיור ממלכתי.

במכתב ששיגר היום (ראשון) חבר הכנסת סמוטריץ׳ אל ראשי הסיעות החרדיות, השר אריה דרעי, חברי הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני הוא מתריע כי, "בהעדר הסדרה חוקית עלול בג"ץ בסבירות גבוה לפרסם תוך זמן קצר פסק דין בהרכב נרחב של 9 שופטים המורה למדינה להכיר בגיורים שאינם אורתודוכסים״.

"לכם ללא כל ספק אין צורך להרחיב על האסון ארוך הטווח שעלולה פסיקה כזו להמיט על עתידו ואחדותו של העם היהודי בדורות הבאים", מזהיר עוד סמוטריץ׳ ומצביע "שבכדי למנוע זאת על המדינה להודיע לבג"ץ כי בכוונתה לחוקק באופן מידי את חוק הגיור הממלכתי אשר יקבע כי בישראל יוכרו רק גיורים שיבוצעו על ידי מערך הגיור הממלכתי הפועל על פי דין תורה. להודיע ולחוקק״.

עוד מזהיר חבר הכנסת סמוטריץ׳ שלא אחת מוביל את הקו הדתי בכנסת, כי "המשך הגמגום בעמדת המדינה יביא בסבירות כמעט מוחלטת לפסק דין חמור, כאמור, ומניסיון העבר אנו למדים כי לתקן עיוותים שנוצרים כתוצאה מפסיקות לאחר שהן מתקבלות זו מלאכה קשה ומורכבת בהרבה".

במכתבו מגלגל נציג האופוזיציה את האחריות על כתפיהם של הנציגות החרדית בממשלה, "כשותפים בכירים בקואליציה בעיתוי הזה האחריות לכך מוטלת על כתפיכם. קשה להפריז בכובדה של האחריות הזו ובהשלכות של השתמטות שלכם ממנה חלילה. אינני רואה איך תוכלו לשבת יום אחד בממשלה שבמו ידיה תפרוץ פרצה קשה כל כך בכרם ישראל".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ אומר ל'בחדרי חרדים': "יותר מידי זמן המדינה גוררת רגליים עם עיגון הגיור הממלכתי. הגענו לרגע האמת. אם עד סוף החודש הממשלה לא תודיע לבג"ץ שהיא הולכת לעשות את זה בג"ץ יכיר בסבירות גבוהה בגיורים רפורמים וזו תהיה בכיה לדורות. האחריות לכך מוטלת על דרעי, ליצמן וגפני, שיושבים היום בממשלה שצריכה לקבל את ההחלטה".

כזכור, עם הקמת הממשלה אמר השר אריה דרעי כי הוא דורש מראש הממשלה להפיץ "תזכיר חוק שיכירו רק בגיור ממלכתי במדינת ישראל". זאת בניגוד לעמדת הוועדה שנתניהו הקים בעצמו בראשות השר משה ניסים.

לדבריו לפני כארבעה חודשים, "אין לנו את 'ישראל ביתנו' שנלחמו נגד זה. אין לנו גם את מפלגת 'ימינה' שלפחות חלקם נלחמו בזה כי הם רצו לדאוג לארגון 'צוהר'. היום יותר קל לקדם את זה".

גיור בצלאל סמוטריץ רפורמים בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד