כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הסרבנים ייקנסו

ח"כ גדעון סער לנתניהו: לבדוק את כל האזרחים

הח"כ הליכודניק שמנהיג אופוזיציה פנימית לראש הממשלה במפלגתו, מציע לאמץ את המודל הסלובקי, לבדוק את כל אזרחי המדינה ולא להטיל סגר שלישי • תומך ברעיון: פרופ' זאב רוטשטיין

ח"כ גדעון סער לנתניהו: לבדוק את כל האזרחים
בנימין נתניהו/גדעון סער צילום: תומר נויברג/נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

ח"כ גדעון סער התקשר בימים האחרונים ללשכת ראש הממשלה ובפיו הצעה מעניינת למלחמה בקורונה: לאמץ את המודל הסלובקי, לבדוק את כל אזרחי המדינה בזמן קצר, לבודד את הנשאים, לשחרר את השליליים ולמנוע הטלת סגר שלישי על המדינה.

על פי הצעתו של הח"כ שזוכה לפופולאריות גובהה בליכוד, יש לחלק את המדינה ל19 אזורים ולערוך בכל יום בדיקות המוניות לאזרחי אזור אחד. מי שיסרב להיבדק יקנס, או כמו בסלובקיה, ידרש לשהות בבידוד בן שבועיים. לאחר כשלושה שבועות במהלכם ייבדקו כל אזרחי המדינה ניתן יהיה לשלוט בממדי ההתפשטות ולמנוע הטלת סגר שלישי.

המודל האמור בוצע לאחרונה בסלובקיה, אבל הוא לא הומצא שם. גם בסין נערכו בדיקות המוניות למיליוני אזרחי עיר שבה התגלו כמה חולים. ההנה היא כי לא ניתן לקטוע את שרשרת ההדבקה באמצעות בדיקות שנעשות רק למי שחווה תסמינים ומואיל בטובו להיבדק וגם לגלות את האמת בחקירה האפידמיולוגית. לאור הפרסום בדבר האחוז הנמוך של הנבדקים הישראלים ומגמת השקרים בחקירה האפידמיולוגית, רק מבצע בדיקות המוני שיאתר גם את הנשאים הא-סמפטומיים  יצליח להשתלט על ההתפשטות, שנראה כי היא מתחילה להרים ראש.

מדובר במבצע יקר במיוחד, והוא מצריך היערכות לוגיסטית כבירה. כמו כן ניתן לערוך אותו באמצעות בדיקות מהירות שמהימנותן מוטלת בספק או באמצעות בדיקות מטוש רגילות שהתוצאה שלהן מגיעה אחרי שעות ארוכות, לפעמים יותר מיום. בסלובקיה למשל הבדיקות נערכו בשני סבבים בהפרש של שבועיים ביניהם, כך ניתן להגיע לאיתור וודאי של כל הנשאים.

מי שהביע תמיכה פומבית ברעיון היה מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין שאמר "לבדוק את כולם - נכון. יכול להביא אותנו למצב של מדינות מתקדמות ולהתמודד עם מוקדי תחלואה מרכזיים".

קורונה גדעון סער נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד