י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עוצר בערים כתומות-אדומות?

דיון מכריע בקבינט; ראש הממשלה נכנע ללחץ: "ירדנו מעוצר לילי"

בשעה זו מכונסים שרי קבינט הקורונה יחד עם הפרויקטור החדש פרופ' אש ונציגי המשטרה. התנגדות רחבה של השרים לסגר לילי. גם במשטרה מתנגדים: "חתונות יתקיימו בשעות אחר הצהריים" • פרויקטור הקורונה: "אי אפשר להשתמש בעוצר לילי כאמצעי לפתיחת שלבים חדשים במשק"

דיון מכריע בקבינט; ראש הממשלה נכנע ללחץ: "ירדנו מעוצר לילי"
הפקקים שנוצרו ממחסום המשטרה צילום: בחדרי חרדים

בשעה זו (ראשון) מכונסים שרי קבינט הקורונה לדיון על הצעדים הבאים שינקטו מול התפרצות הקורונה. השרים חלוקים האם להדק את ההגבלות או שמא לצמצמן, כשעל השולחן מונחת ההצעה של משרד הבריאות ושל ראש הממשלה להחיל עוצר לילי. בהמשך הישיבה ראש הממשלה הכריע נגד ההצעה לעוצר לילי.

בפתח הדיון אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי "צריך להוריד את מקדם ההדבקה מתחת ל1. נפעל בשום שכל ואני בטוח שאף אחד לא יהיה מרוצה".

אל מול הצעת ראש הממשלה ומשרד הבריאות מתעצמת התנגדות רחבה לסגר לילי שמגיעה מקרב חלק ניכר משרי כחול לבן החברים בקבינט, המשטרה וכן פרויקטור הקורונה הנכס פרופ' נחמן אש.

ההצעה שהונחה מול השרים הייתה לחייב סגירת עסקים מהשעה 19:00 מדי ערב, והחל מהשעה 20:00 יחול עוצר עם מגבלות תנועה ואיסור יציאה מהבית עד לשעה 05:00 בבוקר.

פרויקטור הקורונה החדש נחמן אש הסביר את התנגדותו נגד העוצר הלילי: "לא ניתן להצביע על אפקטיביות, אי אפשר להשתמש בעוצר לילי כאמצעי לפתיחת שלבים חדשים במשק", אמר.

במהלך ישיבת הקבינט הציגה המשטרה לשרים את חוות דעתה בסוגיית העוצר הלילי, והיכולת לבצע אכיפה כנגד אזרחים שיפרו את העוצר. במשטרה סוברים כי אין ביכולתה לאכוף את העוצר בכל מדינת ישראל. על פי הנתונים שהוצגו לשרים, במדינת ישראל כמעט ואין ניסיון בעוצר לילה נרחב, למעט במגזר הערבי בתקופת הרמדאן, וכחלק מהגבלות התנועה הארציות הרחבות בפסח וביום העצמאות.

עוד נטען בפני השרים, כי עוצר לילה אפקטיבי מחייב מגבלות משמעותיות על תנועה חריגה ורמה גבוהה במיוחד ציבורית להן, זאת על מנת לתת לציבור תחושה כי אכן העוצר מתקיים ואין לחרוג ממנו.

במשטרה חוששים כי עוצר לילי יוביל את המגזר החרדי והערבי לערוך חתונות במהלך היום. "אוכלוסייה מסוימת המצויה בעוצר למשך זמן", נכתב במצגת שהוצגה לשרים, "תחפש חלופות - חתונות יתקיימו בשעות אחר הצהריים, נוער וצעירים – יתכנסו בבתים, במקלטים ובאזורים לא מרכזיים וצדדיים, מסיבות חוגיים יצאו לפארקים בשעה מוקדמת לתחילת העוצר ועוד".

במשטרה טענו בפני השרים כי אי יכולת לבצע אכיפה תוביל לתחושה בציבור שהעוצר לא מפוקח, מה שעלול להוביל להידרדרות הדרגתית ולקיום חריגות גדולות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ראש הממשלה נתניהו הכריע במהלך הישיבה נגד הרעיון של עוצר לילי בעקבות הלחץ שהופעל עליו ואמר, "ירדנו כבר מעוצר לילי בכל המדינה, למה אנחנו מבזבזים על זה זמן? בואו נקשיב להצעות אחרות, כמו שהציע הפרויקטור - עוצר בערים כתומות-אדומות".

קורונה בנימין נתניהו סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד