י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מודה ומאשים

טראמפ: "ביידן ניצח כי הבחירות היו מזויפות" • צפו

הנשיא טראמפ יורד לאט מהעץ עליו טיפס עם סירובו להודות בהפסד, והוא מצייץ לפני זמן קצר בטוויטר הודעה שנחזית כמו הודאה ראשונה בהפסד. בוושינגטון אלפים מביעים תמיכה. ובתו של טראמפ, איוונקה מגנה את שתיקת התקשורת מול האלימות כלפי רפובליקנים • צפו

טראמפ: "ביידן ניצח כי הבחירות היו מזויפות" • צפו
ההמונים בעצרת תמיכה בטראמפ בוושינגטון צילום: צילום מסך

ברקע הדיון סביב היאחזותו של הנשיא טראמפ בבית הלבן על אף ההפסד למועמד הדמוקרטי ביידן, הנשיא טראמפ צייץ בשעה האחרונה כי ביידן ניצח וכי זה קרה בגלל שהבחירות היו מזויפות.

בכך ממשיך טראמפ עם קו "הירידה מהעץ" שהחל ביום שישי האחרון, אז אמר כי "מה שלא יקרה" הממשל שלו לא יורה על סגר חדש. טראמפ הוסיף כי רק "הזמן יגיד" אם ממשל אחר יטיל כזה. "באופן אידיאלי לא נלך לסגר" אמר טראמפ. "אני לא אלך, הממשל הזה לא ילך לסגר" חזר על עצמו.

עוד כתב טראמפ בשעה האחרונה, כי לא הותר למשקיפים ולסופרי קולות להיכנס. "ספירת הקולות נערכה על ידי חברה פרטית המזוהה עם השמאל הקיצוני 'דומיניון' שיש לה מוניטין רעים וציוד גרוע", כתב הנשיא.

טראמפ עצמו התייחס בהמשך לכך שהתקשורת לקחה את דבריו כהודאה בהפסד וכתב: "הוא (ביידן) ניצח רק בעיני התקשורת המזויפת! יש לנו עוד דרך ארוכה לעבור".

דבריו לא עושים רושם על תומכיו, תומכי טראמפ לא מוכנים לקבל את ההפסד, ואתמול אלפים מתומכיו הפגינו בוושינגטון בגלל מה שהם מכנים 'גניבת הבחירות' בארה"ב.  

המפגינים החזיקו שלטים עם סיסמאות, "הנשיא הטוב ביותר מאז ומעולם, טראמפ הוא הנשיא שלי, ואל תגנבו לנו את הבחירות".

העצרת התקיימה תחת הסיסמה 'צעדת המיליון של MAGA', תומכי טראמפ יצאו בהמוניהם לתמוך בנשיא, אך הם גם הבינו שהוא הפסיד.

אלימות קשה התרחשה במהלך ההפגנה, תומכי טראמפ הוכו קשות על ידי פעילי שמאל, בתיעודים נראים מפגינים שותתי דם ושרועים על הרצפה.

איוונקה טראמפ הגיבה לאלימות שהופנתה כלפי תומכי טראמפ וכתבה: "השתיקה הכמעט מוחלטת של התקשורת בנוגע לאלימות הפיזית שמופעלת נגד השמרנים היא מבישה ומסוכנת. רק לדמיין את הזעם אם זה היה לכיוון ההפוך, אלימות לעולם אינה התשובה ויש לגנות ולהעמיד לדין את המסיתים".

 

בחירות לנשיאות ארה"ב 2020 ג'ו ביידן דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד