י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המענק לחיילים משוחררים

השר ביטון זועם: יחרים את ישיבות הממשלה

השר מיכאל ביטון מכחול לבן זוכה על חוסר הטיפול של האוצר במענק עבור חיילים משוחררים ובמכתב שהוא משגר למזכיר הממשלה הוא כותב כי יעדר לאלתר מישיבות הממשלה עד שהנושא יוסדר. "ממשלה ששכחה את החיילים המשוחררים בקורונה לא ראויה להתקיים כלל" • שר האוצר: "שוחחתי עם שר הביטחון כדי לזרז את הטיפול"

השר ביטון זועם: יחרים את ישיבות הממשלה
מיכאל ביטון צילום: הדס פרוש, פלאש 90

השר במשרד הביטחון מיכאל ביטון שיגר היום (ראשון) מכתב זועם אל מזכיר הממשלה צחי ברוורמן בו הודיע כי יחרים את ישיבות הממשלה בעקבות התעלמות של שר האוצר בטיפול במענק לחיילים משוחררים.

במכתב ששיגר למזכיר הממשלה בתום הדיון בממשלה, כתב השר ביטון, "ראש הממשלה הנחה פעמיים בישיבות ממשלה את שר האוצר להכין הצעה לחיילים משוחררים בקורונה עימי ועם שרים נוספים. שר האוצר כמובן התעלם מהחלטות הממשלה הללו".

"בנוסף" כותב ביטון בזעם על שר האוצר, "הוא גם לא טרח לייצר פגישת עבודה אחת עד היום עימי והנה אנו מקבלים מופע של זחיחות דעת שלו כי מעולם לא היה מצבנו טוב יותר".

השר ביטון מדגיש את מחויבותו כלפי חיילי צה"ל: "אני את החיילים שלי לא אפקיר זה מה שלמדתי בגולני. מקווה שזה מה שלמד ראש הממשלה במטכ"ל. החיילים המשוחררים הם בבת עיננו הם בקונצנזוס ולא עשינו שום דבר אמיתי משמעותי למענם. אין להם לוביסטים בכנסת ובממשלה. האם לא כולנו הלוביסטיים שלהם? האם לתת אלפי שקלים מענקים למקבלי שכר של עשרות אלפי ש"ח יותר ראוי מהלוחמים והלוחמות שיוצאים לכאוס כלכלי והופכים לנטל על ההורים שגם הם קורסים? האם אוכלוסייה זאת לא בעדיפות?", תוקף ביטון.

"לכן", מודיע השר ביטון, כי "מרגע זה ואילך לא אשתתף בישיבות הממשלה עד שסוגיה זאת תיפתר. אשאיר הצבעתי הכתובה בכל סעיף אצל שר הביטחון וראש הממשלה החליפי. מקווה שהיעדרותי תזכיר לראש הממשלה את העובדה שהחלטותיו לא מתקיימות ולשר האוצר שיהיה צנוע בטרם יספר בזחיחות כי הכול טופל. ולנו השרים ששכחנו את מיטב בנינו ובנותינו בקורונה".

ביטון כותב עוד, "כשנעשה משהו משמעותי לחיילים משוחררים אשוב כמובן להיות נוכח בישיבות הממשלה. צר לי על כך. אבל אני שלם עם הדברים". ביטון ממשיך לתקוף את הממשלה בה הוא יושב, לדבריו, "ממשלה ששכחה את החיילים המשוחררים בקורונה לא ראויה להתקיים כלל. זאת עמדתי. והחרפה הזאת מוטלת על כולנו ובראש ובראשונה על שר האוצר שמיסמס חודשיים הוראות מפורשות של הממשלה ושל ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי".

שר האוצר ישראל כץ התייחס למכתב וצייץ בטוויטר: "משרד האוצר גיבש, בהתאם לפניית רה"מ, תוכנית לסיוע לחיילים משוחררים בתחום המענקים, העבודה המועדפת וההכשרה המקצועית, שנידונה בחיוב עם הדרגים המקצועיים במשרד הביטחון לקראת הבאתה לאישור הממשלה. שוחחתי היום עם שר הביטחון כדי לזרז את הטיפול".

מיכאל ביטון חיילים קורונה צחי ברוורמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד