כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
שינוי מגמה

מקדם ההדבקה בציבור החרדי עלה בצורה חדה

לאחר מספר שבועות שבהם מקדם ההדבקה במגזר החרדי היה נמוך, ובציבור נשמו לרווחה, בימים האחרונים נרשמת עליה חדה • במגזר הערבי שסבל מהתפרצות קשה, ניכרת ירידה

מקדם ההדבקה בציבור החרדי עלה בצורה חדה
בחורים חסידיים. (למצולמים אין קשר לכתבה) צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

חזרו להוביל: לאחר מספר שבועות שבהם רמת ההדבקה (מקדם ההדבקה, R=) במגזר החרדי היתה נמוכה אף יותר מאשר במגזר הכללי, ניכר בימים האחרונים שינוי מגמה. הפרופ' ערן סגל ממכון וייצמן פירסם היום נתונים המלמדים כי מקדם ההדבקה במגזר החריד עומד על יותר מ1, יותר מאשר במגזר הכללי.

לפי הנתונים, בשבועות האחרונים מקדם ההדבקה במגזר החרדי היה נמוך יותר אף ביחס למגזר הכללי, בעוד שבמגזר הערבי השיעור עלה משמעותית. אך בימים האחרונים חל שינוי מגמה ולאחר 3 שבועות רצופים שבהם מקדם ההדבקה במגזר החרדי היה הנמוך בישראל, בימים האחרונים נרשמת עלייה חדה. 

בשקלול הנתונים, נראה שכיום מקדם ההדבקה במגזר החרדי עומד כעת על 1, כשהמשמעות היא שכל חולה עלול להדביק אדם נוסף. בקצב הנוכחי, הנתונים מלמדים שתוך שבעה ימים המספרים בציבור החרדי יהיו כפולים.  לעומת זאת, במגזר הערבי שבו נרשמה לפני שבוע עליה משמעותית, חלה בימים האחרונים ירידה אם כי מינורית. 

נציין, כי על אף הירידה שנראתה בימים האחרונים בציבור החרדי, טענו במשרד הבריאות כי דגימות שנלקחו ממי הביוב בישובים בני ברק ואלעד לימדו על נוכחות גבוהה של נגיפי קורונה, מה שהעלה חשש כי ישנה תחלואה סמויה וזאת בשל הימנעות מבדיקות. עם זאת, ישנם הטוענים כי השאריות המתגלים בביוב מקורם מחולים שכבר חלו והחלימו, אך ככל הנראה לנגיף ישנה עוד נוכחות שמתבטאת בין השאר בדגימות הביוב.

 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד