ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בשורה לתיירים

משרד הבריאות: שוקלים לקצר את הבידוד לשבים מחו"ל

בנמל התעופה בן גוריון החלו היום בהפעלת מתחם הבדיקות המהירות לגילוי נגיף הקורונה, במקביל על פי הדיווחים מכינים במשרד הבריאות מתווה שיקל על הנכנסים לארץ, כאשר גם הבידוד יקוצר ל -5 ימי בידוד בלבד במקום 12, כמו כן מתגבש מתווה להכנסת תיירים לארץ במתווה קפסולות מיוחד

משרד הבריאות: שוקלים לקצר את הבידוד לשבים מחו"ל
שוטרים ממוגנים מפני הקורונה צילום: דוברות המשטרה

בעוד בנמל התעופה בן גוריון החלו היום (ראשון) בביצוע הבדיקות במתכונת 'היבדק - וטוס' במשרד הבריאות כבר עובדים על קיצור ימי הבידוד לשבים ממדינות אדומות מ-12 ימי בידוד ל-5 ימים בלבד, כך על פי הדיווח של יולן כהן ב'חדשות 12'.

המתווה שנשקל לקיצור ימי הבידוד הוא רק לנוסעים ששהו במדינה אדומה ארבעה ימים או פחות, 96 שעות לכל היותר. הם יידרשו להידגם תוך חמישה ימים לאחר חזרתם, ובמקרה הם לא יאובחנו כחולים, הבידוד יקוצר. זו התכנית שנשקלת בשלב זה ושעשויה לגרום לפתיחת השמיים.

על פי הדיווח התנאים המלאים לקיצור הבידוד לשבים ממדינות אדומות, הם: מי ששהו בחו"ל 96 שעות לכל היותר מרגע המעבר בביקורת הדרכונים. או מי שנדגמו 5 ימים לפחות אחרי חזרתם ונמצאו שליליים לקורונה בבדיקת PCR. או מי ששהו בבידוד מרגע חזרתם ועד קבלת אישור לקיצור הבידוד. מי שאינם קטינים. ומי שאינם מאובחנים כחולים, לא פיתחו תסמינים ולא היו במגע עם חולה מאומת ב-14 יום האחרונים שלפני מועד קיצור הבידוד.

יודגש כי הנוסעים למשך חמישה ימים ויותר למדינה אדומה עדיין יידרשו לשהות 12 יום בבידוד.

בנוסף מגבשים במשרד הבריאות מתווה 'קפסולות תיירים' בו יוכלו קבוצות מאורגנות ממדינות ירוקות להיכנס לארץ. התיירים יידרשו להציג תוצאה שלילית בבדיקת קורונה, והקבוצה תלווה על ידי מורה ונהג ותופרד לחלוטין מהאוכלוסייה הכללית. ואישור השתתפות במתווה יינתן על ידי רשות האוכלוסין וההגירה בהמלצת משרד התיירות. כאשר יופעל חמ"ל מיוחד שייתן מענה בזמן אמת לסוגיות שונות. ‎

על פי הדיווח ב'חדשות 12', במסגרת מתווה 'קפסולות תיירים', כל חברי הקבוצה יגיעו לישראל כשיש בידיהם פוליסת ביטוח רפואי הכוללת טיפול רפואי בקורונה, כל חברי הקבוצה יגיעו לישראל לאחר שביצעו בדיקת PCR והתקבלה תוצאה שלילית בבדיקה.

בנוסף, את הקבוצה ילוו מורה דרך אחד ונהג אחד במשך כל זמן הביקור בארץ, מרגע הנחיתה ועד ההמראה חזרה לארצם, כולל לינה יחד עם הקבוצה. מורה הדרך והנהג לא יורשו לחזור לבתיהם או להיפרד מהקבוצה במשך כל זמן הביקור בארץ. מורה הדרך והנהג יבצעו בדיקת PCR טרם ההגעה של הקבוצה לארץ. ובמשך השהייה בארץ קבוצת התיירים, תופרד כלל הניתן מהאוכלוסייה הכללית, כגון, אכילה בחללים נפרדים, התניידות באוטובוס ייעודי בלבד, הקצאת חלק נפרד במלון ללינה ותיאום ביקור מראש בחנויות ובאתרי תיירות. 

קורונה בידוד חוץ לארץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד