י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הניסוי מתרחב

חמישה בתי חולים מצטרפים לניסוי של המכון הביולוגי

החיסון הישראלי 'ברילייף', יינתן גם בבתי החולים אסותא אשדוד, איכילוב, רמב"ם, אסף הרופא ומאיר • כל בית חולים יגייס כ-600 נסיינים

חמישה בתי חולים מצטרפים לניסוי של המכון הביולוגי
אילוסטרציה צילום: pexels

לא רק 'הדסה' ו'שיבא': אחרי בתי החולים הגדולים, עומדים גם בתי חולים נוספים להצטרף וגם בהם יחל הניסוי של החיסון המפותח בידי המכון הביולוגי. בעוד כשבוע יצטרפו גם בתי החולים אסותא אשדוד, איכילוב, רמב"ם, אסף הרופא ומאיר לשלב הניסוי, וזאת לצד 'ברזילי' שגם בו החלו לתת את החיסון השבוע.

לפי הדיווח ב'ישראל היום', השלב השני של הניסוי בחיסון הקורונה הישראלי יחל באמצע או סוף דצמבר הקרוב. בתי החולים יצטרכו לגייס כ-960 מתנדבים עבור שלב זה - כ-150-100 בכל בית חולים. המוסדות הרפואיים ברחבי הארץ כבר החלו בגיוס מתנדבים, הן מקרב הצוותים הרפואיים והן מחוץ לבתי החולים.

בשלב הראשון של הניסוי, שעדיין מתנהל, חוסנו עד כה 40 מתנדבים - 17 בשיבא ו-23 בהדסה, כאשר לפי הדיווחים של בתי החולים מצבם של כל הנסיינים מצויין. בימים הקרובים יחוסנו נוספים עד להגעה ל-80 מתנדבים בתחילת דצמבר. שלב זה נועד לבחון את בטיחות החיסון ויהעדר תופעות לוואי. המתנדבים מקבלים את החיסון בשלושה מינונים שונים - נמוך, בינוני וגבוה. קבוצה נוספת תקבל חיסון במינון נמוך בשתי מנות כדי להגיע למינון האופטימלי.

השלב השני של הניסוי נועד לבדוק את יעילות החיסון - האם מתן החיסון הוביל לייצור נוגדנים בקרב המתחסנים. השלב השלישי, שיחל באפריל-מאי מחוץ לישראל, יכלול 30 אלף מתנדבים, ואז גם תיבדק יעילות החיסון במניעת הידבקות בקורונה.

מנכ"ל אסותא אשדוד, ד"ר ארז ברנבוים מסר כי "בית החולים הציבורי אסותא אשדוד נבחר על ידי משרד הביטחון והמכון הביולוגי להשתתף בשלב הבא של ניסויי חיסון הקורונה הישראלי. בית החולים ייטול חלק בין פורצי הדרך אל עבר מציאת חיסון ישראלי כחול לבן, אנו רואים בכך תעודת כבוד והערכה. נעמיד לצורך הניסוי את טובי הרופאים והמכשור המתקדם של בית החולים. אני תקווה ואמונה כי לא רחוק היום שבו המגפה תהיה פרק מעברנו ושבדמינו יזרום חיסון כחול לבן".

החיסון הישראלי מיוצר במכון הביולוגי תחת השם המסחרי BriLife. עד כה יוצרו כבר כ-25 אלף מנות. החיסון שפיתח המכון הביולוגי מבוסס על נגיף קיים בשם VSV, שעליו "הונדסו" חלקים ממעטפת החלבון של הנגיף. החיסון נבדק במעבדה ועל חיות  ועד כה התוצאות היו מצויינות. 

חיסון לקורונה המכון הביולוגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד